Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان اردبيل گفت: با تلاش نيروهاي اين يگان مسيرهاي قاچاق چوب جنگلي از طريق استان بسته شده است.

سرهنگ يوسف فتحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تصاوير حمل چوب از طريق کاميون ها که در فضاي مجازي انتشار يافت مربوط به استان هاي آذربايجان شرقي و غربي است که تحت کنترل يگان حفاظت منابع طبيعي استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: در بررسي هاي بعمل آمده از اين کاميون ها مشخص شد که اين چوب ها قاچاق نبوده بلکه جزو گونه هاي باغي محسوب شده و حمل آن مانع قانوني ندارد .
فتحي بابيان اينکه جلوي قاچاق چوب در اين استان با استقرار اکيپ هاي ثابث و سيار گرفته شده است افزود: تمام مبادي ورودي و خروجي استان با همکاري پليس راه تحت کنترل بوده و نيروهاي مستقر اجازه قاچاق چوب به سود جويان را نمي دهند .
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان اردبيل ادامه داد: نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي در پاسگاه هاي ويژه منابع طبيعي نير ، مشگين شهر،نمين و خروجي خلخال بصورت شبانه روزي مستقر هستند و در سال گذشته هزار و 986اصله قنداق،23 هزار و 650 کيلوگرم زغال، ٣٠ تن هيزم توسط يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي کشف شد که بيشتر آنها از استان هاي همجوار بخصوص استان گيلان وارد اردبيل شده بود.
فتحي گفت: 10 کيسه زغال هم ديروز در روستاي سوهاي نمين کشف و متخلفان به مراجع قضايي معرفي شدند .
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان اردبيل گفت: هماهنگي و تعامل با نيروي انتظامي نيز در بحث رسيدگي و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه هاي ملي و منابع طبيعي صورت گرفته و قرار شده اين نيروها در زمينه ساير تخلفات حوزه منابع طبيعي کمک‌ رسان يگان حفاظت منابع طبيعي باشند.
فتحي افزود: شهروندان در زمان حضور در طبيعت و فضاي سبز موارد ايمني را رعايت کرده و از ريختن هرگونه زباله و روشن کردن آتش غير ضروري خودداري و رعايت ايمني را در نظر داشته باشند.
وي از دوستداران و گردشگران طبيعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخريب و قطع درختان و آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي و مرتعي استان مراتب را با شماره تلفن رايگان 1504 اطلاع دهند.
استان اردبيل يک ميليون و 50 هکتار مرتع ييلاقي ، قشلاقي و ميان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد.
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته