Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: در حال مذاکره با ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن عاری از یگان های کُرد مدافع خلق سوریه (ی پ گ) در شمال این کشور هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری تایم تورک در روز سه شنبه، جیمز جفری طی سخنانی در سی و هفتمین کنفرانس سالانه مشترک شورای همکاری ترکیه - آمریکا و شورای آمریکایی-ترک با تأکید بر نگرانی های امنیتی ترکیه درباره شمال سوریه اظهار داشت: در حال مذاکره با ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در حال مذاکره هستیم ولی هنوز به طور کامل درباره تمام جوانب به توافق نرسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: ما از نگرانی های ترکیه درباره مرزهای جنوبی خود مطلع هستیم.
وی با تاکید بر ریشه‌دار بودن همکاری ژئواستراتژیک دو کشور افزود: ترکیه نسبت به امنیت ملی خود نگرانی‌های زیادی دارد. آمریکا نگرانی‌های ترکیه درباره همکاران ما (پ.ک.ک/ی.پ.گ) در زمینه مبارزه با داعش را نیز درک می کند.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با اشاره به پیچیدگی بحران سوریه، بر نقش و اهمیت ترکیه برای رسیدن آمریکا به اهداف خود در سوریه تأکید کرد.
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی در این نشست گفت: منطقه امن در سوریه باید پاسخگوی نگرانی امنیتی ترکیه باشد. در حال بررسی این موضوع با آمریکا هستیم.
آکار با اشاره به بحران اس 400 بین ترکیه و آمریکا افزود: تهدید، اولتیماتوم و یا تعیین ضرب الاجل اقدام سازنده ای برای حل این بحران نیست. این اقدامات، مغایر با روحیه اتحاد و همکاری می باشد.
خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي منطقه امن در سوريه تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی