Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر ارتباطات گفت: باید ببینیم هدف ما از استقرار دولت الکترونیک و نظام سلامت الکترونیک چیست یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به بهبود مدیریت سلامت در کشور به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان محمد جواد آذری جهرمی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مدیران دو وزارتخانه بهداشت و ارتباطات در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: باید با استفاده از جمع آوری و تحلیل داده‌ها به مدیریت بهتر سلامت کشور کمک کنیم البته الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضا‌ها که مورد تاکید رییس جمهوری است، منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نظام سلامت الکترونیک باعث تسهیل امور برای مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود و بیماران در مراجعه به پزشکان می‌توانند با ارائه کد ملی به پزشک اجازه دهند که از وضعیت سلامتی و سابقه بیماری آن‌ها آگاهی پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شفافیت به عنوان چهارمین هدف اجرای نظام سلامت الکترونیک در کشور یاد کرد و افزود: دکتر روحانی اول امسال از ما خواست که برای ۱۲ ماه سال، ۱۲ طرح الکترونیک مانند اتصال کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی و یا اجرای کد دستوری برای آگاهی از وضعیت سبدکالا که برای مردم قابل احساس و ملموس باشد، اجرا کنیم.

جهرمی خاطرنشان کرد: نیاز‌های وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم، اما همپوشانی بیمه‌ها باید رفع و اسناد پزشکی باید الکترونیکی شوند تا مردم راحت شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش وزارت بهداشت جهرمی چهارمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است