Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه با پیشنهاد پروانه مافی نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس مبنی بر اختصاص حداقل یک ششم فهرست‌های انتخاباتی به زنان در حوزه‌های انتخابیه بالای ۶ کرسی نمایندگی مخالفت کردند.

در ادامه این جلسه فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در ادامه پیشنهاد کرد یک نفر از فهرست‌های انتخاباتی حوزه‌های دارای سه کرسی نمایندگی باید به زنان اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این پیشنهاد، در کرسی‌های دارای ۴ و ۵ کرسی نمایندگی ۲ نفر از فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد و در حوزه‌های دارای ۶ کرسی نمایندگی و بالاتر یک سوم فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد.

طبق این پیشنهاد، حوزه‌های انتخابیه دارای یک یا دو کرسی نمایندگی تحت تأثیر این پیشنهاد قرار نمی‌گرفتند که با این حساب بیش از ۱۷۰ حوزه انتخابیه مشمول این پیشنهاد نیستند.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۷۶ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر با این پیشنهاد هم مخالفت کردند.

دولت و کمیسیون شورا‌ها در این رای گیری موافق این پیشنهاد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس نمایندگان قانون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بنابر آخرین آمارها، تا کنون ۳۴ هزار و ۴۳۷ اثر ثبت ملی شده اند که از این میان، ۲هزار بنای تاریخی در مالکیت سایر دستگاه‌های دولتی و یک هزار و ۹۰۰ بنا نیز در اختیار اوقاف قرار دارد که وفق قانون حفظ، احیا و مرمت، مکلفند از این بنا‌ها حفاظت کنند.

دارابی با بیان این که اعتبارات در حوزه میراث‌فرهنگی جوابگوی نیاز‌ها نیست، تصریح کرد: از ۲۰هزار میلیارد تومان (۲۰ همت) که در سال ۱۴۰۲ نیاز داشتیم تنها ۹۱ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۶۰ میلیارد آن اوراق قرضه است.

او با اشاره به اقدامات مهم حفاظتی در دولت سیزدهم گفت: با وجود محدودیت‌ها، وزارت میراث‌فرهنگی در دولت سیزدهم برنامه‌ها و اقدامات مهمی را برای توسعه حفاظت از آثار دنبال کرده است که می‌توان به افزایش سواد میراثی جامعه با برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای، اهتمام بر مرجعیت بخشی میراث فرهنگی، نهضت معرفی، آموزش و خوانش و روایتگری، اتکا بر آرای صاحب‌نظران و پیشکسوتان و تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، ارتقای جایگاه کشور در مناسبات فرهنگی جهانی و منطقه‌ای که ثبت «یلدا»، «افطار و سنت‌های وابسته آن» در حوزه میراث ناملموس و «۵۴ کاروانسرا» در حوزه میراث ملموس به عنوان نمونه‌هایی از این اقدامات هستند.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسعه و مردمی کردن حفاظت از میراث با تشکیل «انجمن خیرین میراث فرهنگی» (مردم نهاد) و «انجمن میراث فرهنگی» در سراسر کشور به ریاست استانداران، فرمانداران و حمایت از حقوق عامه و کمک بایسته به رشد و توسعه کشور از دیگر اقدامات مهم حفاظتی معاونت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم عنوان کرد.

دارابی درباره برنامه‌های پیش رو معاونت میراث‌فرهنگی گفت: سال ۱۴۰۳ را در معاونت میراث‌فرهنگی «سال حفاظت از محوطه‌ها و مقاوم‌سازی بنا‌های تاریخی» اعلام کرده‌ایم. افزایش ضریب امنیتی در حوزه حفاظت فیزیکی و الکترونیکی، تلاش برای اتمام مرمت‌های نیمه کاره، کیفیت بخشی به اقدامات و پروژه‌های مرمت بناها، نظام‌مند کردن و فعال کردن شورا‌های فنی استان‌ها، تدوین سند ملی میراث‌فرهنگی، آیین‌نامه ارزشیابی میراث‌داران تمدنی از جمله برنامه‌های مهم در سال پیش رو است.

او در پایان افزود: امروز میزبان عزیزانی از خیل عظیم حافظان میراث فرهنگی هستیم و از استادان و هنرمندان تلاشگر، خیران و همه کنشگران و فعالانی که در قامت‌های مختلف اجتماعی حفاظت و احیای این میراث گرانبها را تحقق  بخشیده‌اند سپاسگزاری می کنیم.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • «طرح قوانین نامعتبر در حوزه کشاورزی» اعلام وصول شد
  • اعلام وصول طرح قوانین نامعتبر در حوزه کشاورزی
  • رنگ استقلال و پرسپولیس برای من مهم نیست! | اگر شرایط خوب باشد پیشنهاد خارجی را قبول می‌کنم
  • فهرست بازارگاه های دارای مجوز
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • نمایندگی رسمی فروش کولر‌های آمریکایی کریر
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان