Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@11:08:02 GMT

کاهش قیمت جهانی نفت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۴۷۷

کاهش قیمت جهانی نفت

بر اساس جدیدترین گزارش های خبری، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز (26 فرودین) کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز، پس از آنکه «آنتون سیلوانوف»، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد مسکو و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با هدف حفظ سهم خود از بازار ممکن است تولید نفتشان را افزایش دهند، بهای جهانی نفت کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهای هر بشکه نفت برنت امروز سه شنبه با 18 سنت کاهش، معادل 25 صدم درصد، نسبت به رقم پایانی جلسه قبل (دوشنبه) به 71 دلار رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با 8 سنت کاهش، معادل 13 صدم درصد، در مقایسه با روز گذشته به 63 دلار و 32 سنت رسید.

به گفته سیلوانوف، روسیه و اوپک ممکن است برای ایجاد رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار نفت با آمریکا، میزان تولید خود را افزایش دهند، که این مساله موجبات کاهش بهای نفت به تا 40 دلار در بشکه را فراهم خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش، اوپک و متحدانش مانند روسیه که به اوپک پلاس موسوم شده اند، قرار است در ماه ژوئن ( خرداد – تیر98) در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.
این کشورها، پیش از این بر سر کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از تولیدات خود در 6 ماهه نخست امسال به توافق رسیده بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کاهش قیمت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد