Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:52:46 GMT

78هزار راس دام در استان بوشهر پلاک کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۵۱۴

78هزار راس دام در استان بوشهر پلاک کوبی شد

افشین قطبی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ازاین میزان پلاک کوبی دام ها 20 هزار راس سبک و سنگین توسط جهاد کشاورزی، 42هزار راس دامپزشکی و15 هزار راس صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام گرفت.
وی بیان کرد: هویت دار کردن دام ها با هدف جلوگیری از قاچاق دام، حفظ ژنتیک دام های بومی، دستیابی به اطلاعات آمار دام، اصلاح نژاد، نظارت بر مسائل بهداشتی و بیمه دام و جلوگیری از انقراض دام های بومی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطبی اضافه کرد: ثبت و احراز مالکیت دام، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، برنامه ریزی برای صادرات و واردات دام، ارائه خدمات و تسهیلات زیربنایی، شناسایی بیماری های واگیردار، انگلی و ژنتیکی و راه های پیشگیری و درمان آنها و ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه نیز از دیگر هدف های این طرح است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربیان کرد: براین اساس هرگونه نقل و انتقال دام منوط به این است که دام ها هویت دار وپلاک کوبی شده باشند.
وی یادآور شد: دراین زمینه اطلاع رسانی های لازم از طرف سازمان جهاد کشاورزی انجام و شوراها و دهیاری های موجود در استان باید همکاری لازم دراین زمینه داشته باشند.
قطبی جمعیت دامی استان بوشهر را یک میلیون راس دام سبک و سنگین روستایی و عشایری عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان بوشهر برنامه های آموزشی درمان سازمان جهاد کشاورزی استان قاچاق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد