Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:49:01 GMT

افزایش قیمت تضمینی از هدر رفتن گندم جلوگیری می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۵۱۷

افزایش قیمت تضمینی از هدر رفتن گندم جلوگیری می کند

گرگان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت که افزایش قیمت تضمینی گندم از هدر دادن این محصول و استفاده از آن به عنوان خوراک دام جلوگیری می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اتاق، علی محمد چوپانی در دومین نشست کمیسیون کشاورزی سال 98 اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر ضرورت واقعی شدن قیمت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تعیین قیمت 1700 تومانی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری، باعث به تاراج رفتن دارایی کشاورزان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشنهاد کرد: قیمت محصولات استراتژیک بر اساس ارز نیمایی تعیین شود.
قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم در سال زراعی قبل 1470 تومان بود.
وی همچنین به جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در گلستان اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد به دلیل خسارت های سیل، نزدیک به 70 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قابلیت کشت بهاره را ندارد که لازم است کشاورزان خسارت دیده به ازای هر هکتار 20 تا 40 میلیون ریال کمک دریافت کنند.
علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه با اشاره به بروز سیل اخیر گفت: این بارندگی موجب افزایش 92 درصدی بارندگی استان درسال آبی اخیر در مقایسه با سال آبی گذشته شد.
6204/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازرگاني كشاورزي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس محمد محمدی با اظهار گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش بهای  کود‌های شیمیایی بویژه اوره، بر توقف افزایش قیمت با توجه به آغاز کشت بهاره  تاکید کرد. وی برهمین اساس خواستار ایجاد  کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان فعالین بخش خصوصی  شد. محمدی افزود:  با تشکیل این کمیته و  با همراهی و حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سایر نهاد‌های مرتبط می توانیم هرچه سریعتر  موضوع افزایش قیمت کود شیمیایی را پیگیری و بررسی نماییم. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی با انتقاد  از موضع موجود یاد آور  شد:  هر گونه اعمال افزایش قیمت بویژه برای نهاده های کشاورزی و کود می بایست بصورت فراگیر و در پایان سال زراعی به آگاهی و اطلاع کشاورزان  استان برسد  و اعمال گردد چرا که این امر آثار سوء را در فصل کشت برای کشاورزی استان به ارمغان خواهد آورد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳