Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@11:01:41 GMT

پیش‌بینی بارش‌های رگباری طی امروز و فردا در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۵۲۳

پیش‌بینی بارش‌های رگباری طی امروز و فردا در اصفهان

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به نفوذ جوی ناپایدار طی امروز بر روی استان گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال رعد و برق و بارش رگبار در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می شود.

رضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز بر روی استان است، اظهار کرد: بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای روز چهارشنبه در شرق و غرب استان احتمال وزش باد شدید،طوفان لحظه‌ای و در برخی نقاط احتمال رگبار پراکنده وجود دارد، افزود: از روز پنج‌شنبه برای بیشتر مناطق استان رگبار و احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در  بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، گفت: بر این اساس بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان ۲۵ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.    

کارشناس مسئول پیش‌ بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان خواهند بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان باران بارش های رگباری رعد و برق هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ۳ درجه خنک‌تر می‌شود / بارش‌های بهاری شدت می‌گیرد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع ناپایداری‌های جوی بهاری تا اواسط هفته از شدت ناپایداری‌ها طی امروز در نیمه جنوبی استان و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق غربی و جنوب خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی بهاری بر روی استان تا اواسط هفته جاری است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی با گردوخاک موقتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شدت ناپایداری‌ها طی امروز در نیمه جنوبی استان و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مناطق غربی و جنوب همراه خواهد بود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت امروز بیست‌وپنجم فروردین در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات احتمال بارش برف همراه است.

حاجی‌بابایی گفت: در روز گذشته بیست‌وچهارم فروردین، نیمه شمالی استان به ویژه ارستان، انارک، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، گلپایگان، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین و نطنز تحت تأثیر سامانه مذکور بودند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه امروز در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نواحی بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فریدونشهر، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، اصفهان، نجف‌آباد، ورزنه و کوهپایه با ناپایداری‌های همرفتی همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب‌پذیر هشدار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، نداشتن فعالتی‌های کوهنوری و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی توصیه می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود و چوپانان با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۱- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 744120

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • هوای اصفهان ۳ درجه خنک‌تر می‌شود / بارش‌های بهاری شدت می‌گیرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۵ فروردین
  • بارش‌ها در خراسان رضوی تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت