Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا- رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري بافق گفت: با بارندگي هاي اخير هشت ميليون متر مکعب آب در 9 سد خاکي اين شهرستان ذخيره شد.

کمال کريمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: گنجايش سدهاي خاکي شهرستان بافق 10 ميليون متر مکعب است که تاکنون 80 درصد آن آب گيري شده است.
وي بندهاي خاکي شهرستان بافق را در دشت هاي حسن آباد ، صادق آباد، قطرم،شادکام ، کوشک و سبزدشت اعلام کرد و افزود: اين حجم آب در بندهاي خاکي فوق ذخيره سازي شده که باعث تغذيه سفره هاي زيرزميني مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق با بيان اينکه چهار طرح بزرگ بند خاکي در دشت قطرم اجرا و تکميل شده است از اجراي سيل بندهاي خاکي جديد در اين منطقه به منظور کنترل رودخانه هاي فصلي ،افزايش پوشش گياهي و جلوگيري از فرسايش خاک خبر داد.
وي تصريح کرد: چهار بند خاکي دشت قطرم و شادکام که از سال 76 احداث شده براي سيل هاي بازگشتي براي دوره 50 تا 100ساله پيش بيني شده است.
اين مسئول گفت: همچنين پخش سيلاب زير دست رودخانه شادکام با اعتبار يک ميليارد و 300ميليون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملي در حال احداث است.
رئيس منابع طبيعي و امور آبخيزداري شهرستان بافق افزود: آب هاي جمع شده در سيلاب هاي اين منطقه به رودخانه شور بافق ريخته مي شود و هيچ گونه آبي وارد شهر نخواهد شد.
بارندگي اخير بافق هيچگونه خسارت مالي و جاني در پي نداشت و با همت همه دستگاههاي امدادي خدمت رسان و همکاري مردم دفع شد.
دشت قطرم و شادکام در فاصله 35 کيلومتري شهر بافق واقع شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 کيلومتري جنوب شرق يزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت بامداد امروز شکسته شد.

وی افزود: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های امدادی هلال احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنان روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

وی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی افزود: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی گفت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنان شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

وی گفت: امدادگران هلال احمر اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی روستای نوده شهرستان زیرکوه و احتمال شکستگی آن و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها، دستور تخلیه این روستا صادر شد.

فرماندار زیرکوه هم اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه تمامی ادارات این شهرستان به جز دستگاه‌های خدمات رسان تعطیل است.

محمدرضا غیرتی افزود: حجم خسارت‌ها بالاست و نیازمند کمک شهرستان‌های استان هستیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان