Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت از راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه در حوزه‌های بازرسی و شکایت در وزارت صمت تا پایان سال جاری خبر داد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

بهنام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر بازرسی از واحدهای صنفی توسط دستگاه‌های مختلف از جمله بازرسان اتحادیه‌ها، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تعزیرات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام می‌شود ولی متاسفانه هیچیک از این دستگاه‌های بازرسی، به اطلاعات دستگاه‌های دیگر که آن‌ها هم وظیفه بازرسی را عهده‌دارند، دسترسی ندارند.

وی افزود: این عدم دسترسی به اطلاعات سایر دستگاه‌ها در این حوزه باعث می‌شد تا در طول سال بعضی از واحدهای صنفی، توسط چندین دستگاه مورد بازرسی قرار گیرند و در عین حال ممکن بود یک واحد صنفی حتی یک بار هم در سال، مورد بازرسی بازرسان دستگاه‌های مختلف قرار نگیرد.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، ادامه داد: این سامانه قرار است تمامی بازرسی‌های انجام شده توسط این دستگاه‌ها را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند و گزارش بازرسی هریک از این دستگاه‌ها نیز در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود تا برای سایر بازرسان، به منظور نوع رسیدگی به تخلفات احتمالی بعدی قابل بهره‌برداری باشد.

به گفته امیری هم اکنون طراحی این سامانه در فازهای آخر خود قرار دارد و امسال احتمالاً به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

امیری همچنین با اشاره به در دست اقدام بودن راه‌اندازی سامانه یکپارچه شکایت نیز گفت: علاوه بر این در حال حاضر راه‌اندازی سامانه‌ای دیگری برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان در دست اقدام است که با راه‌اندازی آن، مصرف‌کنندگان می‌توانند هرگونه شکایت خود از واحدهای صنفی را در این سامانه ثبت کنند تا رسیدگی به شکایت‌ها به طور متمرکز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون مصرف‌کنندگان شکایت خود را به اتحادیه‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و دستگاه‌های دیگری ارائه می‌دهند و به دلیل عدم یکپارچگی اطلاعات شکایت‌ها، شاهد موازی کاری و هدر رفت انرژی بازرسان دستگاه‌های مختلف هستیم.

سامانه‌ رسیدگی به تخلفات اینترنت و موبایل؛ چگونه از اپراتورها شکایت کنیم؟

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، با بیان اینکه این سامانه نیز تا پایان سال راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: در این سامانه، دستگاه‌های رسیدگی کننده به شکایات، به سوابق شکایت‌های قبلی واحدهای صنفی و نتیجه بررسی این شکایات دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت صنعت و معدن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن وزارت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

تین نیوز

با پیگیری و ورود سازمان بازرسی کل کشور پیرامون راه اندازی سامانه های اخذ الکترونیکی عوارض در شبکه آزادراهی کشور و انجام یک تکلیف قانونی، ۳۶ میلیون لیتر بنزین معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال در سال صرفه جویی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاشهای صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض