Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «محمدرضا حداد» در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد افزود: در همین مدت نیز 69 هزار و 590 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده‌ها در پایان سال گذشته پنج هزار و 654 فقره بوده است.

وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان، اظهار کرد: در سال 97 تعداد 29 هزار و 807 فقره پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 30 هزار و 840 فقره مختومه شده است و در حال حاضر موجودی واحدهای اجرای احکام تعداد 8 هزار و 414 فقره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی، کیفیت آراء صادره در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را خوب ارزیابی و بیان کرد: از مجموع بالغ بر 69 هزار پرونده رسیدگی شده تنها تعداد دو هزار و 758  فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد تنها 242 فقره از آراء نقض شده و دو هزار و 19 فقره تأیید شده است.

حداد از میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف تنها 47  هزار و 373 فقره از پرونده‌ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد 13 هزار و 152 فقره از پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شده است.

وی با اشاره به اخذ رضایت در هفت فقره پرونده قصاص نفس در طول یک سال، اظهار کرد: جلوگیری از اجرای حکم قصاص نفس در هفت فقره پرونده و تلاش در جهت صلح و سازش در این پرونده‌ها را می‌توان از شاخص‌ترین پرونده‌های منتهی به سازش شده شوراهای حل اختلاف در استان در سال 97 ذکر کرد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان، یزد را از استان‌های پیشرو در مکانیزه کردن شوراها اعلام و ابراز کرد:  استان یزد با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، تمام شعب شوراهای حل اختلاف به سیستم‌های رایانه ای تجهیز و بستر‌های استفاده از تکنولوژی‌های روز را فراهم آورده است و اکنون استان یزد از معدود استان‌هایی است که تمام دعاوی در صلاحیت شوراهای حل اختلاف آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و پذیرش می‌شود.

معاون رییس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف، به راه‌اندازی و تقویت شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های یزد اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها یک شعبه در مجموعه زندان‌های استان فعالیت می‌کرد که اکنون یک شعبه به زندان مرکزی یزد اضافه و یک شعبه نیز در زندان اردکان افتتاح شده است که ماحصل تلاش یک ساله این سه شعبه، رسیدگی و مختومه کردن تعداد یک هزار و 224 فقره پرونده و فراهم نمودن موجبات آزادی 427 نفر زندانی بوده است.

حداد در پایان نیز تعداد کل پرونده‌های حقوقی وارده به محاکم و شورای حل اختلاف شهرستان های استان یزد در طول سال 97 را 113 هزار و 362 فقره ذکر و اعلام کرد: از این تعداد پرونده، تعداد 46 هزار و 620 فقره به شعب محاکم و تعداد 66 هزار و742  فقره به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که حکایت از ورود قریب 59 درصد از پرونده‌های حقوقی به شعب شوراهای حل اختلاف و قریب 41 درصد به شعب حقوقی محاکم دادگستری دارد که این امر نشانگر است که شوراهای حل اختلاف در استان یزد توانسته است بار بزرگی را از دوش محاکم بردارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک زندان فناوری اطلاعات معاون یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری