Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است، گفت: وظیفه داریم از این نعمت خدادادی حفاظت کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون، گروه‌های آسیب پذیر از جمله؛ زنان باردار با قایق‌های سپاه و هلال احمر به منطق امن منتقل شده اند و تیم‌های پزشکی با ۵ هزار نفر کارشناس بهداشت، پزشک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با هلی کوپتر، قایق و حتی تراکتور به اردوگاه‌ها و سایر مناطق سیل زده اعزام شده و درحال خدمات رسانی هستند.

شریفی افزود: همچنین بالغ بر یکهزار مادر باردار توسط کارشناسان مامایی معاینه و مراقبت‌های لازم به همراه ارائه مکمل‌ها انجام شد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز درخصوص وضعیت آب شرب تصریح کرد: به منظور تامین سلامت آب، پودر پرکلرین و مواد گندزدا استفاده شده است و در اردوگاه‌ها علاوه بر توزیع آب بسته بندی، تانکر‌های آب سالم نیز مستقر شده اند، ضمن اینکه کنترل آب و بهداشت محیط در ۳ شیفت به صورت نمونه برداری میکروبی و شیمیایی انجام می‌شود.

مهرداد شریفی اذعان داشت: در یک اقدام مناسب، ۵ کارشناس مسلط به زبان عربی برای کار‌های مشاوره و بهبود سلامت روانی به اردوگاه‌ها جهت آرام کردن مردم و کاهش استرس آن‌ها اعزام شده اند و در اردوگاه‌ها به منظور آموزش نکات بهداشت فردی و عمومی و پیشگیری از بیماری ها، بنر و پوستر‌های آموزشی نصب شده است.

وی در ادامه افزود: به کودکان زیر ۵ سال در معرض خطر ۵۰۰ واکسن فلج اطفال و به افراد زیر ۱۵ سال، واکسن ام ام آر (سرخک، سرخچه و اوریون) تزریق شد، ضمن اینکه برای کودکان زیر ۳ سال، شیرخشک و پوشک تهیه و توزیع شده است.

شریفی درخصوص وضعیت سرویس‌های بهداشتی در اردوگاه‌ها اظهار داشت: در اردوگاه‌ها سرویس‌های بهداشتی و در مواردی چشمه‌های سیار نصب شده و همچنین ژل‌های بهداشتی بین افراد توزیع شده است، اما متاسفانه تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها اردوگاه‌ها کافی نیستند.

این مقام مسئول با تاکید بر نظارت بر مواد غذایی در اردوگاه‌ها بیان کرد: محل طبخ غذا‌ها باید شناسایی و کنترل شود، چراکه زمان بین پخت و مصرف آن باید کم‌ترین زمان ممکن باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه در اردوگاه‌ها شرایط نگهداری غذا وجود ندارد، مردم از نگهداری باقی مانده غذا‌ها و مواد خوراکی خودداری کنند.

مهرداد شریفی با اشاره به بازدید از چندین اردوگاه ها، محیط‌های اطراف و جنگل‌های بروایه، اذعان داشت: خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و تاکنون هیچگونه بیماری خاصی مشاهده نشده است.

وی بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی در اردوگاه ها، جمع آوری زباله‌ها و فاضلاب این مکان‌ها تاکید و اظهار کرد: تاکنون ادارات و سازمان‌های مختلف همکاری لازم داشته اند و درحال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

انتهای پیام/گ

خدمات رسانی پزشکان به سیل زدگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مرجانی صبح شنبه در دیدار و نشست با رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: جلب رضایتمندی مردم، زمینه ساز پیشرفت و توسعه در زمینه تحقق اهداف بهداشتی در جامعه می‌شود.

فرماندار فومن شبکه بهداشت را پایه و اساس سلامت در جامعه دانست و گفت: مشارکت و بهره گیری از ظرفیت‌ها می‌تواند اجرای برنامه‌های سلامت در جامعه را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط نزدیک بین شبکه بهداشت و مردم و همچنین مردمی سازی سیاست‌های بخش سلامت در جامعه بسیار تأثیرگذار است، افزود: سلامت مردم و بهداشت عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار فومن با تشکر از خدمات کارکنان این شبکه در تمام ایام سال به ویژه تعطیلات، شرایط دشوار و فشرده کار در این شبکه را مورد توجه قرار داد و از استقامت کارکنان بخش سلامت و بهداشت قدردانی کرد.

کد خبر 6083133

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند
  • ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خراسان خدمات گرفتند
  • تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد
  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد