Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@18:19:11 GMT

تخریب 10 پل بر اثر سیل در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۰۶۷

تخریب 10 پل بر اثر سیل در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی گفت: حدود 10 پل آسیب دیده و حدود 100 آبنما نیاز به اقدامات حفاظتی و افزایش کارآیی دارد که طی دو تا سه ماه آینده انجام خواهد شد.

جعفر شهامت اظهارکرد: استان خراسان‌ جنوبی با بیش از 11 هزار و 360 کیلومتر راه آسفالته از بهمن سال 97 تاکنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرانرمال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: موج جدید بارش‌ها که به صورت سیلابی از روز یکشنبه 25 فروردین ماه سال جاری آغاز شده، ضمن آماده باش کلیه دستگاه‌ها حسب دستور استاندار، اقدامات گسترده در حوزه تحکیم و بازسازی درواسیون‌ها، تنظیم بالا دست و پایین دست آبنماها و پل‌ها، بازدید و اصلاح وضعیت پل‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان ‌جنوبی بیان کرد: نهایتاً در راستای مدیریت میدانی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، 534 نفر از همکاران راهدار در قالب 52 تیم عملیاتی با بهره‌گیری از بیش از 246 دستگاه، ماشین آلات راهداری و 44 دستگاه ماشین آلات مربوط به پیمانکاران در بخش خصوصی به صورت مستمر در برای ایمن‌سازی محورها و ترمیم اضطراری اقدام کردند.

شهامت ادامه داد: در موج اخیر بارش‌ها، بارندگی در تمامی شهرستان‌های استان به وقوع پیوسته که خوشبختانه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است اما در شهرستان‌های طبس، سربیشه، نهبندان و فردوس شدت آسیب‌ها بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محورهای مسدود شریانی شامل؛ محور دیهوک- راور و محور عشق آباد – بردسکن است و محورهای فرعی و روستایی مسدود شامل؛ حاجی آباد-کالشور و حاجی آباد- آهنگران(شهرستان زیرکوه)، طاهر آباد – کجه (شهرستان فردوس)، حلوان- پیر حاجات( عشق آباد طبس)- قاین -رومشتیک ( شهرستان قاین) و حسین آباد – دستگرد شهرستان سربیشه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان ‌جنوبی ادامه داد: مهم‌ترین علت انسداد محورها به دلیل طغیان رودخانه‌ها و گذر سیل از آبنماهای محور است که بیش بینی می‌شود طی 48 ساعت آینده تمامی محورها درحوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند.

شهامت با اشاره به برآورد خسارت وارده به راه‌های استان، افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده خسارت 5 تا 90 درصدی به بیش از 172 کیلومتر راه استان با برآورد 480 میلیارد ریال تا قبل از سیلاب ‌ های اخیر وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی و روکش و سازه راه‌ها انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد حجم خسارت در سیلاب‌های روز قبل و امروز بیش از دو برابر خسارت سیلاب‌های قبلی باشد به نحوی که بازسازی ده دستگاه پل و بیش از صد دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: حدود 10 پل آسیب دیده و حدود 100 آبنما نیاز به اقدامات حفاظتی و افزایش کارآیی دارد که طی دو تا سه ماه آینده انجام خواهد شد.

شهامت ادامه داد: خوشبختانه همه مراکز جمعیتی و راه‌های روستایی به جز راه ‌های روستایی گفته شده قابل گذر هستند و به دلیل مدیریت استاندار خراسان جنوبی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی آسیب جدی وارد نشده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روکش راه‌ها نیز دچار خسارت شده است، تصریح کرد: برای مواجهه با سیل، اولویت اول این بود که مراکز جمعیتی آسیب نبینند که با تلاش دستگاه‌های امدادی، ستاد مدیریت بحران و نیروهای ارتش و سپاه و مدیریت استاندار این مهم محقق شد و این سیل آسیب جانی نداشت.

شهامت با بیان اینکه اولویت دوم باز ماندن راه‌های شریانی بود، اظهار کرد: شکست پل در کرمان باعث شد دو محور شریانی مسدو شود که خوشبختانه محوری است که ترافیک مسافری ندارد و محور فردوس به بجستان جایگزین این محور شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای ارتقاء ایمنی و پاکسازی اولیه راه‌های مواصلاتی استان آغاز شده است، یادآور شد: کار برآورد اولیه خسارات آغاز شده است و تا روز شنبه هفته آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید و به دستگاه ‌ های ذیربط اعلام خواهد شد.

1514 نفر گرفتار سیل در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند/ اسکان 1358 نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی، 1514 نفر درگیر سیل امدادرسانی شده و  1358 نفر در مکان‌های امن و چادرهای امدادی هلال احمر اسکان داده شدند.

محمدرحیم شهریاری، امروز 27 فروردین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر شهرستان ‌ ها استان طی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته دچار سیل و آبگرفتگی شد که بیشترین حوادث از تپه طاق طبس و درح در شهرستان سربیشه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و خوسف بارندگی های شدید و سیل و آبگرفتگی را در پی داشت، افزود: از عصر یکشنبه که سیل شروع شده به خصوص در شهرستان درمیان، سربیشه و طبس بیشترین امدادرسانی‌ها انجام شده و تاکنون 1514 نفر امدادرسانی شده که بخشی رهاسازی و نجات سیل بوده و در مجموع 43 نفر درگیر سیلاب در استان نجات داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 1358 نفر در مکان‌های امن و چادرهای امدادی هلال احمر اسکان داده شده و385 نفر در 108 تیم به محل حوادث اعزام شدند، تصریح کرد: تاکنون 243 تخته چادر، 594 بسته مواد غذایی 72 ساعته، 50 بسته غذایی 24 ساعته، هزار تخته پتو، 265 تخته موکت، 304 کیلو نایلون و 400 قوطی کنسروجات برای سیل زدگان توزیع شده است.

شهریاری از اعزام 136 دستگاه خودرو امدادی به محل حوادث خبر داد و گفت: عملیات امدادی در استان همچنان  ادامه دارد و امدادرسانی به روستاهای درگیر سیل مخصوصا تپه طاق طبس و بخش دستگردان طبس و زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان در حال انجام است.

نجات از مرگ حتمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گرفتار شدن تعداد زیای از مردم در سربیشه و درح را از مهم‌ترین ماموریت‌های هلال برشمرد و افزود: این افراد در محاصره سیل قرار گرفته بودند و نیروهای امدادی نیز پشت سیل مانده بودند که مجبور شدیم خودروی امدادی یونیماک به منطقه اعزام کنیم که با این خودرو امدادگران به دل سیل زده و 23 نفر را در دل شب از مرگ حتمی نجات داده به منطقه امن انتقال دادند.

شهریاری ادامه داد: واژگونی یک اتوبوس از مقصد کاشمر به یزد در داخل سیل از دیگر حوادث مهمی بود که سه تیم امدادی از امدادگران هلال احمر به محل تپه طاق محل حادثه اعزام شدند و طی پنج ساعت با کمک نیروهای شهرداری توانستند تمام سرنشینان اتوبوس را از مرگ حتمی نجات و به منطقه امن منتقل کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع 43 نفر درگیر سیلاب بودند که با کمک نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافتند، اظهار کرد: عبور از رودخانه در هنگام سیل برای خود امدادگران مشکل آفرین است اما امدادگران با روحیه ایثارگری تمام حوادث را امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع 62 مورد حادثه شامل شش مورد جاده‌ای، 53 مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد شهری گزارش شده و کل حادثه دیدگان استان 1514 نفر که 10 نفر جاده‌ای، چهار نفر شهری، 1500 نفر درگیر سیل و آبگرفتگی که در مجموع 43 نفر نجات داده شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فروردین، روز ارتش، رژه صلابت نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
در این مراسم از دو سلاح جدید رونمایی و گوشه‌ای از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشته شد.

                                                                    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی