Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@12:01:51 GMT

ابراز تاسف ظریف از نابودی بخشی از کلیسای نوتردام

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۰۷۵

خرداد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به حریق در کلیسای نوتردام پاریس، نسبت به تخریب بخشی از این بنای تاریخی ابراز تاسف کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ظریف در توئیتر نوشت: غمگین شدم وقتی بخشی از نوتردام – بنای برجسته مختص عبادت پروردگار یکتا و بنایی که از طریق شاهکار ادبی هوگو همه ما را به هم نزدیک تر کرد – پس از 800 سال سر پا ماندن در پی جنگ ها و انقلاب تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر ما با فرانسوی ها و همه کاتولیک هاست.همچنین جواد بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس در توئیتی نوشت: فروریختن بخشی از کلیسای نوتردام که نماد تاریخ و معماری پاریس است و بنایی است که با شاهکار ویکتور هوگو به یک نماد ویژه تبدیل شده، باورنکردنی است.روزی غم انگیز برای فرانسه و هنردوستان سراسر دنیاست.کلیسای نوتردام شب گذشته دچار حریق شد و سقف و یکی از برج های آن فرو ریخت. مقام های فرانسوی اعلام کردند که توانسته اند ساختمان این بنا را از نابودی کامل حفظ کنند.قدمت کلیسای نوتردام به قرن دوازدهم میلادی بازمی گردد و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است. این کلیسا در رمان «گوژپشت نوتردام» نوشته 'ویکتور هوگو' نویسنده فرانسوی جایگاه مهمی یافته و از این جهت معروف شده است. برچسب ها: ظریف ، کلیسای نوتردام ، پاریس

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف کلیسای نوتردام پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده معرفی شد

رم ایتالیا با وجود دیدنی‌های فراوان و نزدیک به‌هم، لقب بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر زیبای رم در ایتالیا در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای کاوش با پای پیاده، رتبه اول را به خود اختصاص داد. این لیست با استفاده از داده‌های رزرو و بازدید سال گذشته گردآوری و در آن از نظرات موجود در وب‌گاه‌های گردشگری و معرفی آثار جهانی هم‌چون Lonely Planet بهره گرفته شده است.

پایتخت ایتالیا توسط Lonely Planet شهری با ترکیبی از ویرانه‌های باستانی دیدنی، هنرهای الهام‌بخش و زندگی خیابانی پرجنب‌وجوش توصیف شده است که یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های جهان به حساب می‌آید و در هر نقطه از آن می‌توان یک شگفتی ناب را پیدا کرد. تعداد بناهای تاریخی این شهر به حدی زیاد است که موجب می‌شود گردشگران حتی ندانند بازدید خود را از کجا شروع کنند. بازدیدکنندگان در عین حال هرگز از قدم گذاشتن در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و اماکن دیدنی آن خسته نمی‌شوند.

کاوش در رم با پای پیاده

رم بسیار قابل پیاده‌روی است و بیشتر جاذبه‌های گردشگری آن توسط مناطق بدون خودرو به هم متصل شده‌اند. کولوسئوم، فروم رومی، پالاتینو، پانتئون و فواره تروی همه در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و این شهر را بیش از هر مکان دیگری میزبان تورهای راهنما می‌کنند که گروه‌های گردشگران را در سطح شهر به سمت مراکز دیدنی شهر به حرکت درمی‌آورند.

هفت‌تپه همچنین به‌عنوان شهر ابدی شناخته می‌شود و دارای رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های بسیار، همچنین موزه‌ها و پارک‌های زیادی برای کاوش است. هفت‌تپه رم دور تا دور شهر قرار گرفته‌اند و عبارتند از اونتین، کائلین، کاپیتول، اسکوئیلین، پالاسیوم، کوئیرینال و ویمینال.

بازدیدکنندگان این شهر همچنین می‌توانند به‌راحتی با سفری کوتاه به‌وسیله اتوبوس از مرکز شهر، مقر کلیسای کاتولیک رومی، شهر واتیکان به‌عنوان کشوری کوچک و خانه کلیسای سنت پیتر، موزه‌های واتیکان، کلیسای سیستین و دیگر موارد را بازدید کنند. آن‌ها رم را زیباترین شهر جهان و مکانی تاریخی با فضایی دوستانه توصیف کرده‌اند که در هر نقطه آن می‌توان یک دیدنی شگفت‌انگیزی پیدا کرد.

کد خبر 744798

دیگر خبرها

  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • آینتراخت فرانکفورت بند خرید هوگو اکیتیکه را فعال می‌کند
  • ساختمان قرن هفدهمی بورس دانمارک در آتش سوخت/ تلاش برای نجات نوتردام کپنهاگ (فیلم)
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • روشن شدن مشعل المپیک 2024 توسط شناگر فرانسوی
  • روشن شدن مشعل المپیک ۲۰۲۴ توسط شناگر فرانسوی
  • بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده معرفی شد
  • یکی از ظریف ترین نمونه های کار روی چوب (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک حمله یک مرد با چاقو به کشیش کلیسای آشوری در مقابل مردم
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک