Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۹۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اهتمام جدی وزارت کشور، استانداران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گسترش فرهنگ قرآنی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

نظر به تحقق گسترده فعالیت‌های قرآنی در کشور و بر ضرورت ایجاد و همگرایی ظرفیت‌های مردمی و تلاش بیشتر مسئولان قرآنی استان‌ها و لزوم ایجاد دستورالعمل شورای هماهنگی و افزایش فعالیت قرآنی استان‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون قرآن و عترت، پیگیری‌های متعددی از جمله تشکیل جلسات مستمر با مسئولان در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها و استانداران جهت پیگیری و اهتمام به فعالیت‌های قرآنی و ایجاد ارتباط گسترده با فعالان و تسهیل ارتباط با مسئولین انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی مکاتبات و تذکرات متعددی در خصوص اجرای دستورالعمل این شورا به وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران ارسال شده است که لازم است تشدید بیشتری بر تشکیل جلسات منظم شورای هماهنگی و گسترش فعالیت قرآنی استان‌ها در تمامی کشور در سایه حمایت جدی مسئولان ذیربط در جهت اجرایی شدن این خواسته صورت گیرد. ما نمایندگان مجلس انتظار داریم در آستانه ماه رمضان در خصوص لزوم اجرای این مهم دستورات لازم را صادر فرمائید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی حسن روحانی رئیس جمهور نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است

به گزارش جام جم آنلاین، آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر جبلی رئیس رسانه ملی، رئیس کمیسیون اصل نود و فراکسیون قرآن و عترت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سیما، معاون حقوقی و امور مجلس و معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران شبکه‌ها و چهره‌های نام آشنای تلویزیون و رادیو و برنامه سازان برنامه‌های منتخب قرآنی و معارفی رسانه ملی برگزار شد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما با تقدیر و تشکر از اعضای فراکسیون و تبریک به مناسبت عملیات وعده صادق گفت: در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم، اعضای فراکسیون به ویژه فراکسیون فرهنگی که حمایت مثال زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند، تشکر می‌کنم.

صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود

رئیس رسانه در ادامه تاکید کرد: موفقیت برای تولید محتوا در رسانه ملی با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است، همچنین از حجت الاسلام قمی به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و همکاری برادرانه و صمیمانه ایشان، تقدیر و تشکر می‌کنم.

جبلی با تاکید بر اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، اظهار داشت: وظیفه ذاتی، دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده شکرگزاری این نعمات را به جای بیاوریم، پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را بیشتر کنیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

جبلی در این نشست با تاکید بر اینکه امروز در سازمان صدا و سیما مسابقه وجود دارد، گفت: تهیه کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها و حوزه‌های مختلف برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند که مایه افتخار ما است، امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث دار آن است در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است

نصرالله پژمانفر رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: از تمام عزیزانی که زحمت کشیدند در ماه مبارک رمضان اقدام به ساخت برنامه‌های متنوع قرآنی در شبکه‌های مختلف داشتند کمال قدردانی را داریم.

رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است، یادآور شد: امروز برای رهایی از بن بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت معصومین تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

پژمانفر با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن؛ اظهار داشت: انس و دوستی با قرآن بی تردید اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت، در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد؛ گفت: نمایندگان در کنار پیش بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق تمام آرمان‌های قرآنی در کشور باشیم.

محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون، گفت: با تمام نهاد‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی در فعالیت قرآنی نقش آفرینی داشتند نمی‌توان حضور مردم و همگرایی آن‌ها این محافل را را انکار کرد. جدی گرفتن موضوعات قرآنی از مباحث قابل توجه است که این مسئله در بسیاری از استان‌ها و روستا‌ها مثال زدنی بود.

محمد تقی نقدعلی عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست ضمن تقدیر از برنامه‌های قرآنی رسانه، گفت: امسال صدا و سیما برنامه‌های فاخری در قالب موضوعات قرآنی تهیه کرد، رویکرد رسانه ملی در به‌روز کردن برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته قابل تقدیر و قدردانی است.

محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی نیز ضمن تشکر از همراهی و همکاری سازمان‌های مختلف، در تهیه برنامه قرآنی، با ارائه گزارشی به رئوس مهمترین اقدامات شبکه‌های سیما در ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های ترتیل‌خوانی، مناجات‌خوانی، برنامه‌های سحر و افطار و برنامه سخنرانی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

در ادامه این نشست جمعی از نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه خود در خصوص برنامه‌های رمضانی رسانه ملی پرداختند.

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مسئولان صدا و سیما بابت تهیه برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک ایام نوروز، افزود: باید بپذیریم لذتی شیواتر از ذکر خداوند نیست، کسی نیست که با قرآن انس بگیرد و پاسخی از آن دریافت نکند، اگر شما با چنین نیتی به قرآن مراجعه کنید قطعا بی بهره نخواهید بود، ما مسلمانان به ویژه ایرانیان مجهز هستیم چرا که قرآن کمک کننده همیشگی ما در تمام امور است.

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر برنامه‌ای به نام قرآن آغاز شده باشد بی تردید اثرات آن گسترده‌تر خواهد بود، یادآور شد: برنامه «محفل» که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد یکی از برنامه‌های ویژه رسانه ملی بود و تلاش کرد طمع گوارای قرآن را به مردم بچشاند، در این برنامه شاهد حذف مرز‌های جغرافیایی بودیم و از تمام استان‌ها حضور داشتند از مزایای آن می‌توان به تنوع بخش‌های مختلف اشاره کرد.

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی در تهیه و پخش برنامه‌های قرانی روش نوینی را در پیش گرفته است، اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی صدا و سیما با شیوه جدید بسته بندی و قالب شده است به گونه‌ای که شاهد جذب مخاطبان در این راستا بودیم، تولید محتوای قرآنی همراه با هنر می‌تواند روایتگر زیبایی بی بدیل باشد.

مالک شریعتی نیاسر عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری بزرگترین اجتماع قرآنی در استادیوم آزادی با عنوان محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ایام نوروز، اظهار داشت: مجاهدان غزه چند سالی است که بر روی مسائل قرآنی کار کرده‌اند، فرزندان آن‌ها با قرآن بزرگ شده و زندگی می‌کند.

در این مراسم از محمد حسین کشکولی مدیر شبکه قرآن، صادق یزدانی مدیر شبکه افق، محمد صادق باطنی مدیر شبکه کودک، محمدباقر اعلمی مدیر شبکه تهران و محمدرضا خالقی مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن تقدیر شد.

همچنین از یونس قاسمی تهیه کننده و حسن سلطانی مجری برنامه «ماه خدا» شبکه یک؛ سیدمحمد موسویان تهیه کننده و راحله امینیان مجری برنامه «سحرنشینی» شبکه دو؛ سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده و حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی از داوران برنامه «محفل» شبکه سه؛ یوسف منصوری تهیه کننده برنامه «ماه من» شبکه سه؛ عباس موزون تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» شبکه چهار؛ سید مرتضی موسویان تهیه کننده و مهدی اعرابی مجری برنامه «بهارترین بهار»؛ علیرضا کاردان امین تهیه کننده و حامد عسکری مجری برنامه «وقت سحر» شبکه افق؛ یاسر غفاری تهیه کننده و حامد مدرس، احسان مهدی و امیر سهیلی مجریان برنامه «سر سفره خدا» شبکه کودک و فاطمه زهرا بازاری تهیه کننده و محمد محمدی مجری برنامه «شبستان» شبکه تهران تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد