Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:34:07 GMT

آزمایش موشک کروز توسط هند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۱۵۹

هند یک موشک کروز با قابلیت حمله کلاهک هسته ای را با موفقیت از پایگاه چاندیپوور در نزدیکی سواحل اودیسا آزمایش کرد. ناطقان: این موشک بومی موسوم به 'نیربای' یک هزار کیلومتر برد دارد.به گفته مقامات هندی موشک نیربای قابل مقایسه با موشک 'تاماهاوک' آمریکا می باشد و در پاسخ به موشک های کروز پاکستان موسوم به 'بابور' تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند ساخت موشک نیربای بیش از یک دهه به طول انجامیده است. این موشک تاکنون شش بار توسط هند آزمایش شده که سه بار آن شکست خورده است.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (دی ار دی او) در بیانیه ای اعلام کرد، تمام مراحل آزمایش این موشک با موفقیت انجام شد. موشک نیربای دارای بال های هدایت شونده است که در مرحله دوم پرتاب فعال می شود و به موشک قابلیت پرواز مانند یک پهپاد را می دهد.تولید این موشک کروز زمین به زمین با هدف تامین نیازهای نیروهای مسلح و با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سالها پیش در دستور کار هند قرار گرفته است.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند اگرچه در زمینه ساخت موشک های بالستیک مانند 'آگنی' با برد ۷۰۰ تا پنج هزار کیلومتر موفق بوده است اما این سازمان نتوانسته است در توسعه فناوری موشک های کروز به موفقیت دست یابد.
تنها موشک کروز هند با نام 'براهموس' که با همکاری روسیه تولید شده است، دارای برد ۲۹۰ کیلومتر است و به خدمت ارتش هند درآمده است.در حالی که موشک های بالستیک برای نابود کردن هدف باید ارتفاع زیادی بگیرد ولی موشک های کروز برای پرواز در ارتفاع کم برای مخفی ماندن از رادر های دشمن طراحی شده اند.سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد. منبع: ایرنا برچسب ها: آزمایش ، موشک کروز ، هند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آزمایش موشک کروز هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»

یک رسانه مصری در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت که پاسخ ایران زلزله‌ای را در داخل رژیم اشعالگر به وجود آورد و پیام های متعددی به این رژیم و سپس جامعه جهانی مخابره کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری «الیوم السابع» در این باره گزارش داد: نخستین پیامی که توسط موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به اسرائیل منتقل شد، این بود که «دوباره تهران را امتحان نکنید و خطوط قرمز را زیر پا نگذارید؛ چراکه زرادخانه ایران موفق شد حتی با وجود جدیدترین سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین به تل‌آویو نفوذ کنند».

برپایه این گزارش: همین مساله، مقامات اسرائیل را مجبور به پنهان شدن در پناهگاه‌های ضد موشک کرد و منجر به ایجاد رعب و وحشت در تل‌آویو شد.

الیوم السابع در ادامه آورد: پیام دوم به شورای امنیت سازمان ملل متحد بود؛ چراکه تهران موضع آن در قبال حمله به کنسولگری خود در دمشق را دوگانگی در عدم انجام کاری یا محکوم کردن این جنایت و تخلفات اسرائیل علیه ایران در دهه‌های گذشته از جمله ترورها، جاسوسی و غیره می‌دانست. بنابراین موشک‌های ایران پیامی مبنی بر توانایی تهران برای بازدارندگی مستقیم در برابر اقدامات اسرائیل و حتی واکنش‌های آتی ارسال کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب (۲۵ فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز