Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@11:02:06 GMT

یک موزیکال پلیسی برای کودکان/ چه کسی عروسک‌ها را دزدید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۲۱۸

به گزارش خبرنگار ایلنا، «دزد شادی» به نویسندگی سمانه استین فشان و کارگردانی علی قنادیان‌پور با بازی جمعی از کودکان و محتوایی پلیسی و ماجراجویانه اردیبهشت امسال روی صحنه می‌رود.

قنادیان درباره قصه این نمایش کودک، به ایلنا گفت: دزد شادی ماجرای شهری است که در آن تعدادی عروسک دزدیده می‌شوند و یک کارگاه و دستیارش تلاش می‌کنند تا دزد عروسک‌ها را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تاکنون تئاتر پلیسی ماجراجویانه برای کودکان نداشته‌ایم، ادامه داد: «دزد شادی» اولین تئاتر کودک در ژانر پلیسی است که بازیگرانش هم کودکان هستند. ضمن اینکه اولین تئاتر کودکانه‌ای محسوب می‌شود که قرار است سریالی باشد و قسمت دومش هم ساخته شود.

قنادیان یادآور شد: در «دزد شادی» به کودکان آموزش داده می‌شود که گول هر آدمی را نخورند و درس‌شان را در کنار بازی کردن بخوانند چون درس خواندن است که باعث می‌شود به جای مهم و بالایی برسند.

حامد شایسته، شیدا باباتبار، ستایش شانه ئی، امیر ارشام منتظری، مشکات فرجام، محسن بشیر، محمد بشیر، ایلیا یوسف‌نژاد و زهرا جعفری بازیگران «دزد شادی» هستند و دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: محمد رحیمی و ناصر جعفری، دستیار اول کارگردان: مصطفی شویکلو.

کار کودک و موزیکال «دزد شادی» به نویسندگی سمانه استین فشان و کارگردانی علی قنادیان‌پور اردیبهشت امسال در سالن قدس شهرک غرب روی صحنه می‌رود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی

نویسنده و قصه‌گوی برجسته ایرانی حوزه کودک و نوجوان گفت: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت است، همچنین بازآفرینی متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی امری ضروری است.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قصه دریچه‌ای به سوی دنیای خیال و خلاقیت است و نقشی اساسی در رشد و تربیت کودک ایفا می‌کند، چرا که قصه‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با مفاهیم مختلف آشنا شوند، ارزش‌های انسانی را درک کنند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

وی ادامه داد: قصه ابزاری قدرتمند برای تربیت کودکان است؛ قصه‌ها با به تصویر کشیدن دنیاهای جدید و شخصیت‌های مختلف، به کودکان کمک می‌کنند تا قوه تخیل و خلاقیت خود را پرورش دهند و با استفاده از کلمات و عبارات متنوع در قصه‌ها، دایره لغات کودکان افزایش می‌یابد.

این نویسنده و قصه‌گوی برجسته حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: کودکان از طریق قصه می‌توانند احساسات خود و دیگران را درک کرده و برای زندگی در جامعه آماده شوند، از این رو قصه در مدیریت احساسات کودکان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی گفت: ایجاد الگوهای رفتاری مناسب برای کودکان و انتخاب درست و غلط در پرتوی قصه‌ها حاصل می‌شود، به همین خاطر قصه‌گویی باید به صورت جذاب و خلاقانه صورت گیرد تا کودکان از آن لذت ببرند و به آن علاقه‌مند شوند.

حسن‌زاده افزود: دغدغه اولیه نویسندگان همیشه باید تألیف و خلق یک اثر خلاقانه باشد، اما نباید از بازآفرینی متون کهن هم غافل شد؛ ضرورت دارد متون کهن برای نسل امروز و به زبان و پیام امروزی بازآفرینی شود، چرا که ما دچار یک گسست فرهنگی شده‌ایم و اگر این گسست ترمیم نشود، باید شکست فرهنگی را تجربه کرد، ما ریشه‌هایی داریم که اگر آن را از یاد ببریم، خواسته یا ناخواسته درخت تنومند فرهنگی خشکیده می‌شود، بنابراین بازآفرینی و بازنویسی ضرورت دارد و سبب می‌شود بچه‌ها را با قصه‌ها، افسانه‌ها و مثل‌ها آشنا کنیم و این کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه قصه‌های پندآموز، قصه‌های تصویری و قصه‌های منظوم نمونه‌هایی از قصه‌های جذاب و آموزنده برای کودکان است، اظهار کرد: ضمن اینکه فناوری جهان امروز آن قدر قدرتمند است که همه چیز را می‌پوشاند و بر همه چیز مسلط می‌شود، در این شرایط اصالت‌ها ناپیدا می‌شود و این مسئله خیلی مهم است که به بچه‌ها بگوییم ما در گذشته چه داشته‌ایم.

کد خبر 735565

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک