Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@01:33:59 GMT

مسجد تاریخی کبودگنبد کلات از سیلاب تخلیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۲۳۵

مسجد تاریخی کبودگنبد کلات از سیلاب تخلیه می‌شود

مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان کلات از تلاش مردم و مسئولان برای تخلیه مسجد تاریخی کبودگنبد کلات از سیلاب خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، شعبانعلی فرهمند اظهار داشت: در پی بازندگی و سیلاب اخیر در شهر کلات، مسجد کبود گنبد کلات نادر نیز در معض سیلاب قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کلات با اشاره به حجم بالای بارش‌ها درباره آب گرفتگی معابر و ورود سیلاب به داخل شهر افزود: خودرویی را سیلاب برد و با توجه به این که از دهانه پل رودخانه کلات عبور نکرد سبب مسدود شدن دهانه پل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مسدود شدن دهانه پل مسیر سیلاب به داخل شهر منحرف و به داخل خیابان شهر کلات وارد شد که بعد از تخریب بیش از ۴۰ منزل مسکونی به مسجد کبود گنبد نیز وارد شد.

فرهمند تاکید کرد: ساخت وسازها در شهر نیز به گونه‌ای بوده که سبب هدایت آب به سمت مسجد شده است. مسجد گبود گنبد مربوط به دوره صفوی و بخاطر قرار گرفتن در پایین‌ترین نقطه شهر کلات با عمق چهار متر دچار آبگرفتگی شدید ناشی از جریان سیلاب شد.

وی با بیان این که کارشناسان میراث فرهنگی هم اکنون در محل حضور دارند، افزود: در این سیل دیوار حفاظتی که چند سال قبل اجرا شده و تاریخی نبوده، تخریب شده و به مسجد آسیبی نرسیده است.

فرهمند درباره حجم آب وارد شده به مسجد اظهار کرد: شبستان‌ها و حیاط مسجد به ارتقاع حدود ۲  متر در آب قرار داشته است.

وی با اشاره به همکاری و حمایت‌های همه جانبه مردم و مسئولان برای تخلیه این اثر تاریخی ارزشمند گفت: تمام نیروهای جمعیت هلال احمر، بسیج و سپاه، شهرداری و دیگر ادارات در حال کمک کردن برای تخلیه مسجد از سیلاب هستند.

وی به همکاری‌های ستاد بحران شهرستان اشاره و گفت: کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان و سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در کلات حضور یافته است و از این مسجد نیز بازدید داشته است. از امروز ستاد بحران استان پمپ بزرگ تخلیه‌ای را به محل آورده و نیروهای کمکی با سرعت در حال تخلیه سیلاب از مسجد هستند و امیدواریم امروز عملیات تخلیه مسجد از سیلاب به پایان برسد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران و موزه های ستادی در تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بروجرد
  • اِسپیَ مزگتِ؛ مسجدی رها شده در جنگل‌های گیلان
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز