Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@22:00:56 GMT

مرغ گران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۳۰۱

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده در اوایل اردیبهشت با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی به ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار تومان برسد.   چهار آیین درباره آخرین تحولات بازار نهاده‌های دامی گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا به سبب آزاد شدن حواله مرغداران و روان شدن حمل و نقل با کاهش یک هزار و ۵۰۰ تومانی با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود.   این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه ۱۷ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: سالانه ۷ میلیون تن نهاده‌های دامی در بخش گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پشتیبانی امور دام تنها ۲ میلیون تن از این میزان را تامین می‌کند و به ناچار مرغداران مجبورند مابقی نیازشان را از بازار آزاد خریداری کنند.   به گفته وی، سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز نهاده دامی با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام و مابقی از بازار آزاد تهیه می‌شود.   عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ادعایی بیش نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نرخ ۲ برابری نهاده‌های دامی در بازار آزاد نسبت به قیمت مصوب، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان وجود ندارد.   وی سیاست تنظیم بازار برای عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را مخرب دانست و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که براساس هزینه‌های واقعی نرخ مصوب مرغ را اعلام کنند تا اجهافی در حق تولیدکنندگان صورت نگیرد.   چهار آیین در پایان نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است

به گزارش همشهری آنلاین، بازار مرغ این روزها آرام و قیمت‌ها کاهش یافته است اما خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح است. به طوری که چند روز پیش وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای خطاب به انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اشاره به تاثیر مستقیم این نهاده در قیمت مرغ گوشتی مصرفی مردم، نسبت به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به واحدهای مرغ مادر گوشتی هشدار داد و خواستار انجام اقدامات لازم برای تعدیل قیمت جوجه یک‌روزه شد.

افزایش قیمت نداشتیم

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در صحبت با همشهری افزایش و نوسان قیمت جوجه یک‌روزه را عمدتا نتیجه فشار تقاضا و گاهاً سوءاستفاده برخی واسطه‌ها دانست و بیان کرد: ما در ۷ - ۸ ماه اخیر افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ایم.

محمدرضا صدیق‌پور ادامه داد: در حال حاضر جوجه یک‌روزه در بازار از ۱۲ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد و این نوسان قیمت به دلیل تفاوت نژاد و سن گله مادر است و قیمت پیشنهادی انجمن برای نیمه دوم سال گذشته میانگین ۲۰ هزار تومان با نوسان ۲۰ درصد افزایش و یا کاهش بر مبنای تفاوت سویه و سن بود که هم اینک بر اساس تقاضا یا عدم تقاضا برای برندهای خاص این نوسان افزایش یافته است و با توجه به الزام واحدهای مادر در خصوص جوجه‌ریزی از سویه‌های متناظر و برمبنای تولید جوجه واحدهای مرغ مادر از تمام نژادها میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مورد عدم رعایت نرخ مصوب سال ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان گفت: این قیمت مربوط به اردیبهشت سال گذشته است در حالی که برخی هزینه‌های تولید از قبیل کنجاله سویا در ۳ مرحله تغییر قیمت داشت یا با انتقال ریزمغذی‌ها و واکسن و دارو از تالار اول ارزی به تالار دوم قیمت این مواد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. بر همین اساس، با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت میانگین ۲۰ هزار تومان با دامنه نوسان ۲۰ درصد در نیمه دوم سال گذشته پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت و البته این افزایش تقریبا برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند فروش جوجه ۳۰ تا ۳۲ هزار تومانی تخلف است

صدیق‌پور در مورد علت هشدار وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای مرغ مادر گوشتی در مورد قیمت جوجه یک‌روزه بیان کرد: امروز در حالی شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ هستیم که قیمت پایین مرغ زنده، زیان و دلسردی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل واحدهای تولیدی مرغ گوشتی از شرایط موجود ناراضی هستند و این نارضایتی را در قالب افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح کرده‌اند در حالی که قیمت جوجه یک‌روزه ۷ تا ۸ ماه گذشته عمدتا با میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش رفته است.

صدیق‌پور با تاکید بر اینکه مرغ مازاد در بازار باید جمع‌آوری شود، عنوان کرد: دولت در روزهای اخیر اقداماتی برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و تجدید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی انجام داده است که امیدواریم این امر با سرعت بیشتر عملیاتی شود و با این اقدامات در کنار صادرات، مرغ مازاد از بازار جمع شود و مرغ قیمت واقعی خود را پیدا کند، چرا که با این شرایط تولید گوشت مرغ از زیان خارج شده و قطعا کس معترض نخواهد بود اما با این وجود در مورد قیمت جوجه یک‌روزه ما هم به واحدهای مرغ مادر توصیه کرده‌ایم که دقت داشته باشند قیمت‌ جوجه دچار واسطه‌گری نشود و به قیمت عادلانه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسد. بر همین اساس، کسانی که جوجه را به قیمت ۳۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان می‌دهند دچار تخلف شده و باید دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد جدی داشته باشد.

نهاده‌ها به وفور در دسترس است

از مشکلات مهم در صنعت پرورش طیور، تامین نهاده‌های مورد نیاز است امسال اما به گفته مسئولان جهاد کشاورزی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش در این باره گفت: با تامین به موقع ارز توسط بانک مرکزی و همچنین استفاده از منابع رسوب شده در کشورهای همسایه، نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی تا مردادماه امسال تامین شده است.

صدیق‌پور با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته مدیریت نهاده‌ها به سطح مطلوبی رسیده است، گفت: در حالی که ما در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پارسال شرایط بسیار سختی به لحاظ تامین نهاده داشتیم ولی به همت همین مسئولین در حال حاضر نهاده‌ها به وفور در دسترس مرغداران قرار دارد و یکی از دلایلی که به رغم قیمت پایین مرغ،‌ تقاضا برای جوجه‌ریزی بالاست همین فراوانی نهاده‌هاست.

کد خبر 845191 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مرغ

دیگر خبرها

  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس