Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار، پیش ازظهر سه شنبه در دیدار با بانوان گلستان با موضوع بهداشت و سلامت خانواده در سیل اخیر استان، اظهار کرد: بخش هایی از کشور از جمله گلستان درگیر سیل شده و هموطنان بسیاری آسیب دیدند.

وی ضمن تشکر از تمام کسانی که در امدادرسانی به مردم تلاش کردند، افزود: همدلی های خوبی در سیل در کل کشور پیش آمد و طبق فرموده رهبری این یاری رسانی جزو تعالیم دینی ما و علاقه به همنوع است که در دوران دفاع مقدس هم نمونه آن را دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار نقش سمن ها را در سیل پررنگ دانست و ادامه داد: نهادهای مدنی اگر تقویت شوند و در اجرا و سیاست و تصمیم گیری ها حضور داشته باشند سرمایه عظیمی بوده و کمک کننده خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه زیست محیطی سیل اشاره کرد و گفت: کشور در سنوات اخیر با کاهش بارندگی و افزایش دما روبرو بود که این امر با وقایع شدید آب و هوایی همراه است و اگر این مسائل در مدیریت ما لحاظ نشود ما را به چالش خواهد کشید.

ابتکار با بیان اینکه باید برای این تغییر اقلیم و نوسانات برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: آبخیزداری، حفاظت از جنگل ها و رودخانه ها و غیره اقدام عملی است و اگر انجام شود کاهش خسارات سیل را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: اگر محیط زیست ما تهدید نشده و آسیب ندیده باشد علیرغم بارش های سیل آسا می تواند جلوی بسیاری از حوادث را گرفته و یا آثار مخرب را کاهش دهد.

سند ارتقاء زنان و خانواده تدوین می شود

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ضمن تأکید بر برنامه ریزی در این زمینه در استان و در سطح ملی اضافه کرد: برای زنان و خانواده سند ارتقا زنان و خانواده طرحی تدوین شده که وضعیت بانوان را ارتقا می دهد این طرح در شورای استان ها موجود است و باید روند تصویب آن تسریع شود.

وی با بیان اینکه این برنامه ردیف های مختلف دارد و در جبران خسارت مفید خواهد بود، اظهار کرد: آسیب پذیری در مناطق سیل زده ادامه دارد و بسیاری از خلاهای موجود باید با مراقبت های بیشتر برطرف شود.

ابتکار ضمن نگاه فرابخشی در این زمینه گفت: این آمادگی را داریم که در سال ۹۸ صندوق های اعتباری خرد بانوان را کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به زودی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در بخش بازسازی اجتماعی و روانی چند طرح داریم که باید با قوت بیشتری ادامه دهیم، تصریح کرد: «طرح گفتگوی ملی خانواده» که به انسجام درونی خانواده کمک کرده و ارتباط و تفاهم و مهارت های شنیداری و گفتاری را تقویت می کند از جمله این طرح ها است.

نشست توان افزایی سمن ها برگزار می شود

ابتکار افزود: شرایط بحران مشکلات را تشدید می کند و این طرح ها را در مرحله دوم در گلستان با تمرکز بر مناطق سیل زده انجام می دهیم.

وی همچنین طرح تاب آوری در جوامع محلی را از دیگر طرح ها برشمرد و گفت: اولویت های معاونت مسائل ناشی از سیل و توجه به بازسازی و اشتغال و فعالیت های اقتصادی است و از آن حمایت خواهیم کرد.

ابتکار بیان کرد: برای توانمندسازی سمن ها از سال گذشته اقداماتی انجام و نشست های توان افزایی آنها تشکیل شده است.

وی گفت: نشست توان افزایی با موضوع سیل در گلستان و همیاری این تشکل ها در روز هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد که برنامه سه روزه توان افزایی در موضوع مدیریت بحران و بازگشت به شرایط عادی است.

ابتکار تأکید کرد که تا آخرین لحظه از سازندگی در کنار سیل زدگان هستیم و امیدواریم با همدلی و کار موثر پاسخ مناسب داشته باشیم.

کد خبر 4592445

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر در بازدید میدانی از محل دپوی زباله از نزدیک مشکل سرازیر شدن شیر آبه‌های ناشی از دپوی زباله به محیط زیست را مورد بررسی قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر، حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبی عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

نیازی با اشاره به خطرات و تبعات ناشی از سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به محیط زیست بر ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با شهرداری قائم شهر برای برون رفت از این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

او با اشاره به مجاورت محل انباشت زباله قائم شهر با رودخانه تلار و نزدیکی آن به شهر قائم شهر و چندین روستا و اراضی کشاورزی در پایین دست، خواهان اتخاذ تدابیر ویژه از سوی ادارات آب منطقه‌ای، محیط زیست، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در مهار و جلوگیری از ورود شیر آبه‌های زباله به رودخانه به ویژه دراین ایام و فصل زراعی کشاورزان شد.

دادستان قائم شهر با اشاره به نگرانی کشاورزان پائین دست به خاطر ورود شیرآبه و بالابودن میزان آلودگی در آب رودخانه و خطرات و تهدیدات آن به آبزیان و محیط زیست، بر تعامل و همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول شهرستانی در حل این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم شهر گفت: با مصوبه شورا، شهرداری ساخت مرکز تصفیه خانه شیرابه‌ها را در محل دپوی زباله آغاز کرده و در صورت حمایت مسئولان استانی در تامین اعتبارات مالی این پروژه ظرف چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

در شهرستان قائم شهر روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل سایت زباله دپومی شود که با تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرآبه زباله، بخش عمده این معضل زیست محیطی در قائم شهر برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • قدردانی بانوان از عوامل انتظامی بافق
  • قدردانی از عوامل انتظامی بافق
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند