Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@11:15:04 GMT

تجلیل از برترین‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۴۲۲

تجلیل از برترین‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم

به گزارش ایکنا از قم، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم امروز 27 فروردین‌ماه با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران استان در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و از برترین‌های این شورا تجلیل به عمل آمد.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی است و مصوبات آن با تاییدیه استاندار به دستگاه‌ها ابلاغ و برای این مجموعه‌ها از نظر اجرایی الزام می‌شود؛ مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی همانند مصوبات شورای فرهنگ عمومی موجب می‌شود که دستگاه‌ها بتوانند به شیوه مطلوب‌تری برای فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امسال نیز برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم و رسانه‌های دیجیتال در شهر مقدس قم دنبال می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند از فرصت نمایشگاه به شیوه مطلوب برای ارائه برنامه‌ها و خدمات قرآنی خود استفاده کنند.

یادآور می‌شود، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و آیت‌الله عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی مجموعه خود پرداختند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا شورای توسعه فرهنگ قرآنی حرم حضرت معصومه نمایشگاه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوم ازدیبهشت سال ۱۳۵۸ گفت: سپاه نهادی انقلابی به منظور حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ان به دستور امام راحل تاسیس شد در این مدت خدمات شایانی داشته است.

حجت الاسلام و المسلین آل هاشم افزود: عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران که مایه غرور و افتخار ملی کشورمان شد و به دنیا نشان داد هیچ کشوری حق ندارد به کشورمان نگاه چپ کند.

وی با بیان اینکه اقدامات فراجا در زمینه عفاف و حجاب و اجرای «طرح نور» بسیار موثر بوده است اظهار داشت: مخصوصا اینکه خیلی از بانوان این تذکرات را می‌پذیرند، اما باید این اقدام فرهنگی را از خودمان شروع کنیم و اگر این موضوع در نهاد‌ها، سازمان‌ها و ادارات توسط مدیران اجرایی شود در بیرون هم درست خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: در خصوص عفاف و حجاب انچه که در نمازجمعه در خصوص وظایف مدیران درادارات گفته شده کاربدیهی است وبایداتفاق بیفتد و مقام معظم رهبری هم فرمودند دشمن روی این مساله سوار شد وبرای ما چالش درست کرد و ما باید در مقابل با برنامه ریزی عمل کنیم.

مالک رحمتی افزود: برنامه مقابله ما با این امر در این است که همه ۲۷ دستگاه زیربط و دخیل در این خصوص هم افزایی کنند، امروز عملکرد این طرح در این مدت کوتاه بسیار خوب بوده، چون بنیان جامعه ما ارزشی و انقلابی است.

وی افزود: ما نیازمند برنامه‌هایی هستیم که به جوانان اگاهی بدهیم تا همانطور که دشمنان در این زمینه تلاش میکنند نقشه هایشان را نقش بر آب کنیم دس اگاهی بخشی، معرفت بخشی و اقدامات انگیزشی و در نهایت انذاری بسیار مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید خانواده‌ها و مسئولان پای کار بیایند و رسانه‌ها هم می‌توانند کمک حال باشند افزود: همه دستگاه‌ها باید مکلف باشند با همین رویکرد ارزشمند با یک برنامه جامع در خصوص عفاف وحجاب و ارایه برنامه‌های فرهنگی قدم برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان
  • تجلیل از برترین‌های حوزه سلامت و افتتاح چندین طرح بهداشتی در اردبیل