Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:57:22 GMT

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۴۴۴

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۸۵.۲۲ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۸ دلار رسید.

شرایط اقتصادی بهتر موجب شده سرمایه گذاران به جانب بازارهای سهام روی بیاورند و جذابیت دارایی‌های بدون سوددهی مانند طلا کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دومنیک اشنایدر، تحلیلگر شرکت "یو بی اس ولث منیجمنت"، دلیل اصلی این که طلا تحت فشار کاهشی قرار گرفته است، بهبود آمار اقتصادی کشورهایی مانند چین بوده است.

چین هفته گذشته آمار صادرات و اعتبار بهتر از حد مطلوبی را گزارش کرد که نگرانی‌ها نسبت به روند رشد اقتصادی این کشور را تا حدودی برطرف کرد.

در این بین، آمار اشتغال آمریکا که هفته گذشته منتشر شد اعتماد بازار را بهبود بخشید و نگرانی‌ها نسبت به روند رشد بزرگترین اقتصاد جهان را تخفیف داد.

شاخص بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن روز دوشنبه در واکنش به آمار اقتصادی مثبت چین، به بالاترین رکورد از ژوئیه سال ۲۰۱۸ صعود کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات و استراتژی بازار در شرکت مدیریت دارایی "اس پی ای"، خوش بینی به توافق تجاری احتمالی میان آمریکا و چین، از دارایی‌های پرریسک حمایت کرده و به ضرر دارایی‌های امنی مانند طلا شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت: مذاکرات میان واشنگتن و پکن پیشرفت زیادی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه به ۷۵۴.۰۳ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین حد از ۹ نوامبر سال ۲۰۱۸ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۴.۹۶ دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۵.۶۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۳۶۶.۴۴ دلار معامله شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟