Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@19:03:23 GMT

نمی توانیم به برخی از سیل زدگان چادر اعطا کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۴۴۶

نمی توانیم به برخی از سیل زدگان چادر اعطا کنیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به برخی از مردم سیل‌زده در استان خوزستان که در کمپ‌ها حضور ندارند، امدادرسانی صورت نمی‌گیرد، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: چادر از اقلامی است که وظیفه داریم به مردم بدهیم، اما آنها باید در نقطه ایمن حضور داشته باشند تا بتوانند از چادر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی مناطق منزل افراد را آب گرفته و ایمنی وجود ندارد، ما نمی‌توانیم به آنها چادر بدهیم و دادن چادر به آن افراد به صلاح‌شان نیست.

علی اصغر پیوندی  ادامه داد: تلاش ما این است که مردم از مناطق خطر دور شده و در نقاط امن حضور داشته باشند،  در حال حاضر در حدود بیش از ۴۰ هزار چادر در کل کشور در این ایام توزیع شده است و چنانچه لازم باشد بازهم چادر توزیع خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: امکان دارد در نقاطی به دلیل اینکه سیل پیشرفت می‌کند، امدادرسانی به برخی افراد به درستی صورت نگیرد که با لکه گیری و مرور دوباره آن مناطق به همه افراد امدادرسانی و اقلام زیستی مورد نیاز بین مردم توزیع می‌شود. در حال حاضر نیز اقلام زیستی ۷۲ ساعت را در اختیار افراد قرار داده‌ایم.

وی درباره ایجاد کمپ برای افرادی که منازل‌شان را در استان لرستان و شهر معمولان و پلدختر از دست دادند، گفت: از ابتدا قصد ما در لرستان ایجاد کمپ بود، اما مقاومت‌هایی صورت گرفت و مردم تمایلی به حضور در کمپ نداشتند، و از همین رو ما چاد را خانه به خانه برای اساس توزیع کردیم. برخی افراد چادرها در حیاط منازلشان برپا کردند، اما همانطور که گفتم تلاش برای ایجاد کمپ بود که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره خسارات وارد شده به وسایل امداد و نجات از جمله بالگردها گفت: خسارات مختصری در حین امدادرسانی به بالگردها ایجاد شده بود که بلافاصله مشکل برطرف شده و به چرخه امداد و نجات بازگشت و آسیب جدی به تجهیزات وارد نشده است. در شرایط اضطراری به دلیل هیجانات موجود برخی افراد قصد سوء استفاده دارند که ممکن است، خسارات ناچیزی به وسایل و تجهیزات امدادرسانی ایجاد شود، اما خوشبختانه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و امدادرسانی همچنان ادامه دارد و بالگرد به سرعت به سیستم امداد هوایی بازگشت./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور + فیلم
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا