Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@17:20:33 GMT

تهدید داعش به انجام حملات تروریستی در لاهور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۵۳۱

تهدید داعش به انجام حملات تروریستی در لاهور

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه های پاکستان اعلام کردند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور از ورود یک مهاجم انتحاری داعش به شهر لاهور و احتمال عملیات تروریستی خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش یکی از اعضای داعش به نام شهزاد اعلام کرد که سروزیر ایالت پنجاب را در لاهور ترور خواهد کرد.

فرمانده پلیس ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد: تروریست 28 ساله داعشی پیش از این در سوریه در کنار دیگر تروریست های داعش حضور داشته و سپس برای آموزش عملیات انتحاری به افغانستان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نهادهای امنیتی در لاهور پاکستان ضمن تاکید بر افزایش ضریب امنیتی در این شهر، به شخصیت های مهم دولتی، سیاسی و دیگر نهادها توصیه کرده اند که از رفت و آمد های غیرضروری اجتناب کنند.

پیش از این داعش مسئولیت حمله تروریستی در کویته مرکز ایالت بلوچستان را که 20 کشته و 48 زخمی بر جای گذاشت به عهده گرفت.

بیشتر کارشناسان بر این باورند که آمریکا با انتقال داعش از سوریه به مرزهای پاکستان و افغانستان از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴، داعش نمایندگانی به پاکستان فرستاد و در اکتبر سال ۲۰۱۴، فرماندهانی از تحریک طالبان پاکستان چون حافظ خان سعید از خرم و خیبر مناطق قبیله‌ای و پیشاور و منطقه هنگو، به ابوبکر بغدادی اعلام وفاداری کردند.

در سال‌های گذشته، یکی از اهداف و راهبردهای حیاتی داعش بقا و گسترش در منطقه بوده است و از سوی دیگر بـه دلیل فراهم بودن بسترهای طبیعی برای رشد با استفاده از تبلیغات و فناوری‌های ارتباطی نوین، داعش تلاش کرده حضور خود را در پاکستان تقویت کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد بخاطر مسایل امنیتی پاکستان و افزایش حملات تروریستی در این کشور گفته است که مقامات پاکستان با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را توجیه می‌کنند.

مجاهد امروز پنج‌شنبه، نهم حمل به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه، هشتم حمل (یک روز پس از حمله‌ی خونین بر مهندسان چینی در این کشور) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است.

طبق ادعای او، مقامات طالبان از آنچه که مخفی‌گاه‌های تروریسم در افغانستان خوانده می‌شود آگاه هستند و این گروه‌ها از افغانستان به‌منظور سکویی برای سازمان‌دهی حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است
  • پوتین: اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه هم‌دستی داشته است