Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@00:00:15 GMT

ظریف به زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۵۹۶

ظریف به زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) رفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به دمشق به زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) رفت.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که ساعاتی پیش در صدر هیأتی سیاسی و به منظور انجام سفری یک روزه وارد دمشق شد و از سوی فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه مورد استقبال قرار گرفت به همراه دیگر همراهانش با حضور در زینبیه دمشق بارگاه حضرت زینب سلام الله علی‌ها را زیارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و سید عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.


سفر ظریف به دمشق در صدر هیاتی سیاسی و در ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و منظم بین مقامات کشورمان صورت گرفته و وزیر خارجه علاوه بر رایزنی و گفتگو با مقامات عالی رتبه سوریه، مهمترین موضوعات فیمابین در روابط دوجانبه، از جمله تفاهمات روسای جمهور دو کشور را پیگیری خواهد کرد.

هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه است.


ظریف در این سفر ضمن دیدار با بشار اسد رئیس جمهور، با عماد خمیس نخست‌وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از سوریه به ترکیه سفر خواهد کرد.

سفیر سوریه در تهران هشتم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی ابلاغ کرد.

بشار اسد روز دوشنبه ششم اسفند ماه سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف سفر ظریف به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود