Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@08:43:40 GMT

عصر شعر و خاطره در منزل خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۶۸۳

عصر شعر و خاطره در منزل خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد

به گزارش ایکنا از اردبیل،همزمان با اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، روز گذشته 26فروردین‌ماه، مراسم عصر شعر و خاطره با حضور بانوان شاعر توسط سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت بسیج خواهران سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در منزل خانواده شهید مدافع حرم علی آقایی برگزار شد.

مریم حامدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم علی آقایی به تبیین اهمیت نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه پرداخت و گفت: نقش مادران، خواهران و همسران شهدا در این راستا ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا از سیره و منش حضرت زینب(س) الگوبرداری می‌کنند، گفت: حضرت زینب(س) رسالتی جز پیام‌رسانی از واقعه عاشورا و انعکاس رسالت برادر بزرگوار خود نداشت و امروز مادران و همسران شهیدان رسالتی جز انعکاس پیام شهدا ندارند.

حامدی با بیان اینکه پاسداری از خون شهدا وظیفه تک تک آحاد جامعه اسلامی است، گفت: هنرمندان نقش خطیری در این حوزه دارند چراکه با قلم و توان خود می‌توانند در انعکاس آرمان شهدا گام بردارند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به هفته هنر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه نهاد‌هایی همچون حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار نیز مشارکت داشتند تا فرصتی برای بیان دغدغه‌ها، شعرخوانی و خاطره‌گویی در کنار خانواده شهدا فراهم شود.

شهناز عبدی همسر شهید مدافع حرم در این مراسم گفت: رسالت اصلی مادران و همسران شهدا پاسداری از آرمان‌های والای نظام است.

وی گفت: تبعیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، عمل به دستورات قرآن کریم و توجه به آموزه‌های دین مبین اسلام خواسته اصلی شهدا است.

همسر شهید آقایی در پایان سخنان خود به نقش خانواده‌های شهدا در تداوم راه شهدا اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان نیز در ترویج اندیشه‌ها و آرمان‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کنند.

در این مراسم بانوان شاعر در رسای شهدا، مدافعان حرم، انقلاب اسلامی به بیان اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل شعر خاطره شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ امام جمعه خوروبیابانک در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این شهرستان تقدیم هشت شهید والامقام در روز ۲۹ فروردین است گفت: درتقویم خوروبیابانک به عنوان روز حماسه ایثار نام گرفته است.
حجت الاسلام محمد حسین رمضانی افزود: شهدا و ایثارگران مایه عظمت و اقتدار نظام هستند و همه در قبال خون شهدا مسئول هستیم چرا که شهدا برای عزت ما نظام و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.
شهرستان خوروبیابانک؛ روز ۲۹ فروردین سال ۶۷ در منطقه فاو؛ هشت شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۶ شهید از روستای چاهملک هستند.
همچنین از مجموع ۱۲۰ شهید تقدیمی شهرستان خوروبیابانک به انقلاب اسلامی، ۹ شهید از شهدای والامقام ارتش هستند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است