Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: این آمادگی را داریم برای سال ۹۸ بتوانیم به بانوان و اشتغال آنها به ویژه در مناطق سیل زده کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «معصومه ابتکار» امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و سلامت خانواده‌های سیل‌زده در گلستان اظهار کرد: از روزهای نخست وقوع سیل سازمان‌های مردم نهاد پای کار بودند باعث شدند که مشکلات مردمی کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به اهتمام مسئولان دولتی و نیروهای مردمی،داوطلب و سازمان‌های مردم نهاد در امر امدادرسانی و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این اقدامات جلوه‌هایی از تبلور اعتقادات دینی بود.


ابتکار با بیان اینکه جلوه‌هایی از زیبایی در دوران دفاع مقدس را در مناطق سیل‌زده شاهد بودیم، متذکر شد: نقش جوامع مدنی در بحران بی‌بدیل بود و باید اجازه دهیم جوامع مدنی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا، رصد و نقد وارد عمل شوند.


وی خاطرنشان کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد سرمایه عظیمی به‌شمار می‌روند و گوشه ای از توانایی‌های این تشکل‌های مردمی را در سیل شاهد بودیم.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گرچه در روزهای ابتدایی سال شاهد بارندگی خوبی در کشور بودیم ولی باید توجه داشت که بخشی از این بارندگی‌ها و جاری شدن سیل به خاطر افزایش دمای کره زمین است.


ابتکار با بیان اینکه شرایط اقلیم  کشور کاهش بارندگی و افزایش دما را نشان می‌دهد، متذکر شد: اگر برنامه‌ریزی صحیح نداشته باشیم می‌تواند بارندگی‌ها مدیریت کشور را به چالش بکشد.


وی به حفاظت از رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دریاها تاکید کرد و افزود: در سطح استان و ملی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را دنبال می‌کنیم، این سند به ارتقای وضعیت خانواده‌ها و عدالت جنسیتی منجر خواهد شد.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با اهتمام رئیس جمهور خسارت‌های ناشی از سیل جبران خواهد شد.


ابتکار افزود: گزارش خوبی از خدمات بهداشتی و توجه به زنان و خانواده در این جلسه مطرح شد، سمن‌ها می‌توانند در بسیاری از خلع‌های بهداشتی پیش آمده در بحران‌ها موثر باشند.


وی افزود:  این آمادگی را داریم برای سال ۹۸ به بانوان و اشتغال آنها به ویژه در مناطق سیل زده کمک کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن مجلس سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیمه شعبان قرآن اشتغال بانوان بحران خسارت سیل معصومه ابتکار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده

بنا به این گزارش، دکتر انسیه خزعلی با سفیر ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار سفیر ازبکستان ضمن تبریک عید سعید فطر، پیام رئیس مجلس سنای ازبکستان در خصوص خرسندی از دیدار دوجانبه در سازمان ملل در سال گذشته را ابلاغ کرد.

 وی همچنین به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو کشور اشاره کرد و هر یک از این زمینه‌ها را مبنای بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور معرفی کرد.

 فریدالدین نصریوف افزود: با سیاست‌گزاری هوشمندانه مسئولین دو کشور، روابط ما به خوبی رو به رشد است، و بطور خاص سفر تاریخی رئیس جمهور ما به کشور ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران آقای رئیسی و سفر ایشان به تاشکند در سال گذشته باعث تقویت روابط دو کشور شده است. این روابط در حوزه زنان و خانواده با حضور شما در تاشکند در سال گذشته در حال رشد و توسعه است و از شما برای همکاری بیشتر و حضور در رویداد زنان آسیایی دعوت به عمل آمده است. 

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان میزبان این دیدار، نسبت به ادامه و تقویت فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بین دو کشور اظهار امیدواری کردند. ایشان با اشاره به سیاستهای موفق جمعیتی ازبکستان و با تاکید بر قرابت فرهنگی دو کشور در موضوع خانواده از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده و همچنین برای حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی دعوت کرد.

 در ادامه، خزعلی و فریدالدین نصریوف در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی از جمله ایجاد بازارهای مجازی و تبادل کالا با مدیریت و مشارکت بانوان، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان و تجارب موفق دو کشور تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران