Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@03:39:14 GMT

شکلات شنوایی را افزایش می دهد/ تحقیقات موسسه کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۸۲۴

شکلات شنوایی را افزایش می دهد/ تحقیقات موسسه کره جنوبی

در مطالعه دانشمندان کره ای شکلات برای سلامت شنوایی مفید اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، خوردن شکلات به کند شدن روند کم شنوایی در افراد میان سال کمک می کند.

 

پزشکان در شهر سئول پایتخت کره جنوبی در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که شکلات برای 40 تا 64 ساله ها مفید بوده و کسانی که شکلات می خورند، کمتر دچار کم شنوایی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مطالعه دانشمندان کره ای شکلات برای سلامت شنوایی مفید اعلام شده است. آنها نتایج تحقیقات خود را در مجله علوم تغذیه (scientific journal of nutrients) چاپ کردند. طبق این تحقیق گفته می شود مواد شیمیایی در دانه های شکلات وجود دارد که آنتی اکسیدان قوی است و مانع زوال سلول های مغز مربوط به شنوایی می شود.

 

در مطالعه میدانی پزشکان کره ای با شرکت 3575 نفر مرد و زن میانسال این کشور مصرف شکلات توسط این افراد سوال شد. در نتایج اولیه مصرف شکلات برای سلامت شنوایی تشخیص داده شده است.

 

محققان گفتند شرکت کنندگان این تحقیق که عادت به مصرف شکلات داشتند میزان نارسایی کمتری در شنوایی خود نشان دادند.

 

منبع: دیلی میل

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن کمک به سیل زدگان خسارت سیل قرآن کریم مجلس نیمه شعبان خبرگزاری شنوایی سنجی غربال گری شنوایی شکلات ناشنوایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید

آفتاب‌‌نیوز :

غذا‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی ید کمتری هستند. ید به عنوان ماده‌ای که در تولید هورمون‌های تیروئید نقش اساسی دارد، شناخته می‌شود.

کمبود ید می‌تواند تولید هورمون‌های تیروئید را کاهش دهد. نمک بدون ید، سفیده تخم مرغ، قهوه، چای، انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل شیرین یا کم نمک، نون‌هایی که با نمک بدون ید تهیه می‌شوند، جو دوسر، انواع ادویه‌ها، سیب زمینی و عسل از خوراکی‌هایی هستند که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید مفید خواهند بود.

همچنین مصرف مقادیر متوسط از پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن‌های گیاهی مفید حاوی امگا ۳ برای سلامتی بیماران تیروئیدی بسیار مفید خواهد بود.

مصرف کدام مواد معدنی برای کنترل بیماری تیروئید پر کار مفید است؟

به طور کلی مصرف عناصر خوراکی سلنیوم، روی، آهن، کلسیم و ویتامین D و انواع آنتی اکسیدان‌ها برای این بیماری مفید هستند. برخی خوراکی‌های غنی شده از سلنیوم، روی، آهن و ویتامین D را می‌توانید در فروشگاه‌ها مشاهده نمایید. همچنین مصرف لبنیات نیز برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مفید خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند