Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی بارش های رگباری شدید از بعد از ظهر امروز در استان آغاز می شود.

محمد اشجعی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا عصر فردا( چهارشنبه) موجب وزش باد شدید، گرد و خاک، احتمال شکستگی درختان و پرتاب و سقوط اشیا و دکل های تاسیساتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه همچنین در برخی نواحی موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، احتمال بارش تگرگ و غرش آذرخش در نواحی مستعد می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد اقدام های پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: در زمان کنونی ( حدود 11 و 30 دقیقه) جلفا با 22 و مرند با 12 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 17 درجه است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سامانه بارشي باران هواشناسي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک شدید در راه ایران؟

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره ورود گرد و غبار زیاد از غرب کشور صادق ضیاییان اظهارکرد: گرد و خاک زیادی امروز در هوای عراق مشاهده نمی‌شود فقط در نجف شاهد این پدیده هستیم.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: سامانه بارشی امروز در این کشور فعال است که پوشش گسترده ابر دارد و به علت وزش باد شدید در برخی نقاط، در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود البته پدیده غالب این سامانه بارش باران است که در اواخر امشب وارد کشور ما و باعث بارش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در ایران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) خواهد بود. استان‌های چهار و محال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس شدت خواهد داشت.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وقوع گرد و خاک شدید و آلودگی زیاد هوای کشور در فصل بهار پیش‌بینی می‌شود؟ تاکید کرد: پیش‌بینی وقوع گرد و خاک یکی دو روز قبل انجام می‌شود، ولی احتمال دارد وضعیت خوب بارش در جنوب کشور به‌ویژه در بهار موجب تثبیت خاک شده باشد و کمتر از سال‌های قبل شاهد گرد و غبار در بهار باشیم.

دیگر خبرها

  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • بارش‌ رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟
  • بارش‌های پراکنده و رگباری در لرستان
  • بارشهای پراکنده و رگباری در لرستان
  • امروز کدام مناطق بارانی است؟ /تهران گرم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی