Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@10:52:38 GMT

«رونق تولید» را از طریق «رونق امنیت» محقق می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۰۷۷

«رونق تولید» را از طریق «رونق امنیت» محقق می کنیم

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: غیر ممکن است کشوری بدون نیروی مسلح آماده به خدمت، رونق تولید داشته باشد، بنابراین ارتش رونق امنیت را توسعه خواهد داد تا رونق تولید شکل بگیرد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محسن آذر افروز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی که درسال ۱۳۴۲ با رهبری امام خمینی(ره) پا گرفت در واقع آزمونی جدی برای ارتش بود،  زیرا آنها فرزندان این جامعه بودند و باید راه خود را در قبال انقلاب مشخص می‌کردند، امام خمینی(ره) هم در سخنرانی‌های خود به صورت مرتب فرمانداران ارتش را خطاب می‌دادند، زیرا بدنه ارتش مردمی و همراه با امام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتش در دهه ۵۰  به یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی منطقه ای و فرا منطقه تبدیل شده بود و دلیل آن نیز این است  که در آن مدت قیمت نفت بالا رفته بود شاه هم از این فرصت استفاده کرد و  در آمد حاصل از فروش نفت را صرف خرید تجهیزات نظامی کرد، در نتیجه ایران به قدرتی بی نظیر در منطقه تبدیل شد و حتی در آن زمان بین ارتش‌های غیر اتمی دنیا نیز جزو قدرتمندترین ها به شمار می رفت؛ تمامی گروه‌های توپخانه‌ای و هواپیماهای F14 مربوط به آن  دوره است.

 ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانجام در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ که جریانات انقلاب اوج گرفته بود، شاه مجبور قرار دادن همین ارتش در مقابل مردم ایران شد؛ اگر  بدنه ارتش یک رویکرد ضد مردمی و ضدانقلابی داشت با این تجهیزات و سلاح های مدرن به راحتی  میتوانست پیروزی انقلاب را به شکست تبدیل کند، البته در آن زمان همه انتظار ارتشی ضد مردمی از ارتش ایران داشتند، اما به فضل الهی  ارتش به پشتیبانی از امام و نهضت مردم در آمد و موجب تحیر و بهت امپرالیسم  شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز این نگرانی همواره وجود داشت که آیا ارتش پای عقیده و آرمان خود می ماند و حال بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب مشاهده می کنیم که ارتش  و ارتشیان به سرفرازی رسیدند.

آذرافروز تأکید کرد: ارتش پس از  پیروزی انقلاب با فتنه ها و بحران ها درگیر شد و در نوک پیکان مقابله با آنها قرار گرفت، زیرا تنها نیروی مسلحی بود که بعد از انقلاب وجود داشت، در آن زمان نیروهایی مانند سپاه در اوایل شکل گیری بودند، در نتیجه در چنین شرایطی ارتش تلاش کرد فتنه ها را در شهرهای بحران زده کنترل کند.ارتش جنگید، شهید و مجروح داد و دشمن را از میدان به بیرون راند، نخستین شهید این نظام را ارتش تقدیم انقلاب کرد؛ چرا که شهید سپهبد قرنی نخستین شهید نیرو های مسلح بعد از انقلاب است.

 ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارتش همچنین ۸ سال جنگ مقتدرانه را در اوج تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی و با پشتیبانی تمام دنیای کفر از صدام پشت سر گذاشت که در این جنگ نا برابر ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

آذرافروز تأکید کرد: ارتش سرافرازانه در کنار مردم، امام و دیگر نیروهای مسلح قرار گرفت؛ ارتشی که برخی گمان می کردند آتشی باشد علیه ملت ایران، تبدیل به مشعل فروزانی شد در دست امام، امت و حتی در دست برادران سپاه پاسداران و بسیج  مردمی و در قالب یک لشکر الهی آتش  به جان دشمن  انداخت.

 وی افزود: امروزه ارتش به اوج قدرت در خودکفایی و توانمندی رسیده است، نمونه های این خود کفایی را می شود در رونمایی های اخیر از تانک ذوالفقار، جنگنده های کوثر، قاهر، صاعقه، ناوهای نظامی سهند و جماران، زیر دریایی‌های غدیر و فاتح و سایر سامانه های موشکی و پیشرفت های توپخانه ای مشاهده کرد که در اثر نیاز عملیاتی و با کمک  صنایع دفاع و سایر صنایع و حتی دانشگاه طراحی، تولید و بومی سازی شده است.

آذرافروز گفت: سال گذشته شاهد راه اندازی  خط تولید جنگنده کوثر بودیم، امسال نیز هفته آینده سامانه‌های  پیشرفته و اتوماتیک از سامانه های توپ خانه که در همین مرکز  متناسب با جنگ های امروزی طراحی و ساخته شده است، در تهران  رو نمایی خواهد شد.

 ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری یاد آورشد: ارتش در زمینه های دینی، فرهنگی و قرآنی ورود پیدا کرده، زیرا این برنامه ها در راس امور ارتش است  وشاید حتی امورات نظامی و دفاعی جزو برنامه های بعدی ارتش باشد، زیرا سربازی که دارای مدرن ترین تجهیزات باشد اما از نظر ایمانی  ضعیف باشد، مانند سرباز آمریکایی می‌شود که توسط نیروهای ارتش دستگیر شد و از نظر روحی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود.

وی افزود: بنابراین به دلیل اینکه ارتش خود را یک نیروی الهی می‌داند  این موارد را در راس امور خود قرار داده است؛ فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی  اهتمام ویژه ای به مسائل دینی و قرآنی دارند، از این رو امروز شاهد ۱۸۲ دار القرآن کریم در ارتش هستیم که سهم زیادی از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کشور را به خود اختصاص داده است.

آذرافروز تأکید کرد: نیروهای مسلح و ارتش خود را مصمم می دانند که برای تحقق شعار راهبردی امسال؛ یعنی «رونق تولید» اهتمام ویژه داشته باشند، برای تحقق این شعار  باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرد؛ این نکته مهم است که ارتش همزمان رونق امنیت را  برای رونق تولید و برون رفت از تنگنا های اقتصادی انجام می‌دهد و این کار از طریق حفظ و آمادگی توان نظامی، وابسته نبودن به کشورهای دیگر و تجلی کامل خود کفایی صورت می گیرد.

 ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: غیر ممکن است کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران بدون نیروی مسلح آماده رونق تولید داشته باشد، بنابراین ارتش رونق امنیت را توسعه خواهد داد تا رونق تولید شکل بگیرد  و همزمان رونق تولید را با خود کفایی، استفاده از  استعداد های داخلی و برطرف کردن نیازهای ارتش با امکانات بومی محقق می کنیم تا وابستگی ها به صفر رسد.

آذرافروز ادامه داد: مدیریت جهادی در ارتش بسیار ضروری است؛ با نحوه فرماندهی مطلوب مدیریت جهادی ارتش به نیرویی خلاق، مبتکر، معنویت محور، عدالت محور  و عدالت گستر تبدیل شود که نمونه ای از این مدیریت جهادی را در همین سیل اخیر در استان های لرستان و گلستان  مشاهده کردیم؛  برپایی  پل استاندارد که حداقل سه ماه نیاز به  فعالیت عملیاتی و کارشناسی دارد، در ۴۸ساعت توسط گروه ۴۱۱ مهندسی ارتش در  پل دختر نمادی از این امر است.

وی افزود: دولت آمریکا پیرو سیاست های خصمانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، نام سپاه پاسداران  را در فهرست نیروهای تروریستی قرار داد که این اقدام خفت بار نتیجه پیروزی های جبهه ی مقاومت در  برابر تروریسم آمریکایی است که  به خوبی  نقش سپاه پاسداران آن نمایان بود، این اقدام ترامپ در راستای اهداف شوم  صهیونیسم است و ترامپ برای اینکه به نتانیاهو خدمتی کرده باشد، در آستانه  انتخابات رژیم غاصب این اقدام را انجام داد.

آذرافروز تأکید کرد: اگر ترامپ قادر بود ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز در لیست گروه های تروریستی قرار میداد، اما از آنجایی که ارتش جنبه فرامرزی و بین المللی دارد، قادر به این کار نبود و یا دلیل معرفی نکردن ارتش ایجاد شکاف بین نیرو های مسلح ایران است، اما غافل از این است که دشمنی ها موجب اتحاد بیش از پیش نیرو های مسلح  به ویژه ارتش و سپاه در ایران گردیده و به لطف خداوند حاصل این بدخواهی ها عزت و پیشرفت  ایران اسلامی در  جهان است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: بنابراین ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام بی خردانه آمریکا  که اقدامی در جهت  ایجاد نا امنی و نقض آرامش منطقه است، آن را تجاوز به حق حاکمیت ملی  جمهوری اسلامی ایران دانسته و اعلام میکند که ارتشی، سپاهی و همه نیروهای  مسلح یک لشکر الهی هستند و دست در دست همدیگر تا اخرین لحظه از  نظام و آرمان های مقدس و دستاورد های  انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت رژه روز ارتش رونق تولید نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است

اکبر محمدی در دیدار با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: ایران اسلامی همواره برای دستیابی به استقلال ناگزیر به تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که این راهبرد باید به صورت مدون پیگیری و مد نظر قرار گیرد.

محمدی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان این مرز و بوم باردیگر ثابت کرد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان نیز در این دیدار گفت: آمادگی، دانش بروز، بهره گیری از نیرو‌های مخلص و انقلابی و حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر رحمت پور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در تمامی مقاطع و شرایط آماده است علاوه بر دفاع از خاک ایران اسلامی حافظ جان و مال و ناموس مردمان این سرزمین باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت