Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:09:13 GMT

کلینزمن در تور قوانین ترامپ!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۰۸۶

کلینزمن در تور قوانین ترامپ!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آن روزی که یورگن کلینزمن مهاجم سه گله ژرمن‌ها در جام‌جهانی ۱۹۹۰، در جریان این بازی‌ها بعد از زلزله رودبار و منجیل با مردم مصیبت‌زده این شهرها، ابراز همدردی کرد و جزء فوتبالیست‌های حرفه‌ای بود که برای کمک به مردم این منطقه، گام برداشت، شاید خودش هم تصور نمی‌کرد که ۲۹ سال بعد سرنوشت طوری برایش رقم بخورد که از وی به‌عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نام برده شده و با وی برای هدایت ایران مذاکره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید:کلینزمن چگونه گزینه تیم ملی چین شد؟

کلینزمن و ایران؛ گذشته دور

هشت سال بعد، اما در مراسم ابتدای بازی تیم‌های ایران و آلمان در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، از سوی فدراسیون فوتبال و بازیکنان تیم ملی با تقدیم هدایایی از کاپیتان ژرمن‌ها تقدیر شد.

مهاجم و سرمربی سابق تیم ملی آلمان یکی از افراد مطرحی بود که در هنگام وقوع زلزله رودبار با مردم ایران ابراز همدردی کرد و خواستار ارسال کمک‌هایی برای مردم زلزله‌زده ایران شد. به همین علت، پیش از شروع بازی احمدرضا عابدزاده کاپیتان تیم ملی ایران هدایای در نظر گرفته شده را به کلینزمن تقدیم کرد. در آن بازی معروف در ابتدای نیمه دوم، این مهاجم زهردار یکی از دو گل تیم کشورش را با ضربه سر شیرجه‌ای وارد دروازه ایران کرد.

البته شادی کلینزمن پس از باز کردن دروازه ایران کمی عجیب به نظر می‌رسید و با دلخوری برخی هواداران تیم ملی ایران همراه بود. دقیقه ۵۷ بازی، این مهاجم سرشناس پس از آنکه دروازه ایران را باز کرد، به درون دروازه رفت و با تکان دادن تور دروازه ایران، فریاد شادی سر داد؛ این حرکت یورگن کلینزمن با انتقاد برخی کارشناسان هم مواجه شد. ایرانی‌ها انتظار نداشتند کسی که این‌طور با آن‌ها همدردی کرده بود، هشت سال بعد بخواهد این چنین برایشان کری بخواند، اما شاید کمتر فوتبالدوستی هست که نداند ژرمن‌ها در آن سال لعنتی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های خود را روانه جام‌جهانی کرده بودند و بعد از دو بازی انتقادآمیز در مرحله گروهی، به اندازه‌ای در دیدار مقابل ایران تحت فشار بودند که اگر هر فرد دیگری هم به جای کلینزمن بود شاید در آن شرایط برای خلاص شدن از انتقاد‌ها و هجمه‌ها چنین شادی گلی را از خود بروز می‌داد!

ماجرای یک استوری

یک استوری از رئیس سابق هیات‌مدیره استقلال خوزستان کافی بود تا خبر سرمربیگری یورگن کلینزمن مثل بمب در رسانه‌های ایرانی منفجر شود. بعد از کی‌روش هنوز تیم ملی سرمربی ندارد و هر روز یک نفر در رسانه‌ها سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود. در همین فضا سلطانی، رئیس سابق هیات‌مدیره استقلال خوزستان در پیامی در فضای مجازی با انتشار عکس سرمربی آلمانی سابق آمریکا نوشت: «خوش آمدی مربی» تا اذهان و سمت و سوی اخبار طی ۲۴ ساعت گذشته به سمت این مربی آلمانی برود.

در همین حال تایید و تکذیب‌ها آغاز شد. خبرنگار «فرهیختگان» با پرس‌وجو از مسئولان فدراسیون فوتبال به این پاسخ رسید که مذاکرات جدی با این مربی آلمانی برای هدایت سرمربیگری تیم ملی صورت نگرفته و جالب اینکه علوی، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال نیز روز گذشته خبر مذاکرات را نه تکذیب کرد و نه تایید! برخی منابع آگاه، اما تاکید کردند که مذاکرات انجام شده سرانجامی نداشته است.

تردید به خاطر پاسپورت

بعد از اینکه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد و به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه وی، از آن روز رفت‌وآمد شهروندان دو کشور به کشور‌های یکدیگر به سختی صورت گرفته است. بر همین اساس کلینزمن که امروز به واسطه داشتن پاسپورت آمریکایی، شهروند این کشور محسوب می‌شود بعد از مذاکرات اولیه با فدراسیون فوتبال ایران، دودل و دچار تردید شده و از این موضوع هراس دارد که بعد از بسته شدن قرارداد با ایران، کسب‌وکار و شرایط زندگی‌اش در ینگه دنیا دچار اختلال شود. از همین رو فعلا مذاکرات طرفین به خاطر این چالش بزرگ متوقف شده و شاید همین موضوع باعث شود تا هرگز کلینزمن رنگ نیمکت ایران را هم نبیند. البته شاید گذرش به ایران بیفتد چراکه گزینه چینی‌ها هم محسوب می‌شود!

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه ورزشکاران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین و جرائم رانندگی بازدارنده نیست

سردار رهام‌حبیبی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:قوانین و جرائم رانندگی بازدارنده نیست.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059974 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • یک روش برای آموزش قوانین زندگی به فرزندانتان (فیلم)
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • قوانین و جرائم رانندگی بازدارنده نیست
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • با استناد به قوانین فیفا؛ اعتراض سرمربی تیم ملی وارد نیست!
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟