Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی و دانشگاه قرآن و عترت اصفهان به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری - رییس پژوهشکده بین‌المللی عروه الوثقی و منتظر القائم- رییس دانشگاه قرآن و عترت اصفهان رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی، این تفاهم نامه در راستای گسترش تعاملات پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی با مراکز علمی و پژوهشی صورت گرفت که همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک با محوریت معارف قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام به ویژه برای مخاطبان بین المللی از جمله مفاد این تفاهم بود بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین کتاب و مجلات مشترک و مطالعات اسلامی به زبان‌های خارجی به عنوان منبع درسی برای دانشجویان، برگزاری کرسی اسلام شناسی نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است که در دیدار جهانگیری - معاون بین الملل و ارتباطات این پژوهشکده با منتظر القائم- رئیس دانشگاه قرآن و عترت اصفهان این تفاهم نامه جهت اجرا، تبادل شد.

پژوهشکده بین‌المللی عروه الوثقی نزدیک به ۱۵ سال پیش شکل گرفته در سال ۹۷ موفق شد مجوز ارتقا به پژوهشکده را با تصویب مدیریت حوزه علمیه از شورای گسترش اخذ نمود، هم اکنون در گروه‌های مختلف علمی از جمله؛ گروه فقه و اصول، علوم عقلی، مطاعات جهان اسلام و بین املل و گروه ترجمه فعالیت می‌کند.

از جمله پروژه‌های این پژوهشکده که در گروه‌های علمی و پژوهشی آن دنبال می‌شود، تدوین دایره العمارفی تحت عنوان «دائرة المعارف اسلام» به زبان انگلیسی برای مخاطب نوجوان و جوان در خارج از کشور است تا علوم اهل بیت علیهم السلام را به زبان روز به جامعه هدف منتقل کند.

همچنین به زودی مجله دارای رتبه علمی این پژوهشکده به زبان انگلیسی با هیأت تحریریه‌ای متشکل از کشورهای مختلف منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های 2 کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

بنا بر اعلام نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، در این اجلاس،‌ دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ۱۰۶ کشور جهان حضور داشتند.

در اجلاس سن‌ پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)» ، «حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی»، «همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» و «مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» برگزار شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده بود.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری