Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:49:24 GMT

حدود ۳۰ درصد جازموریان حوزه سیستان و بلوچستان آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۱۶۲

حدود ۳۰ درصد جازموریان حوزه سیستان و بلوچستان آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد گستره تالاب جازموریان در حوزه این استان آبگیری شده است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: تالاب هامون جازموریان در مرز استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و از دوره‌های باستان مهمترین محل برای کشاورزی، دامداری و تجارت محسوب می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هامون جازموریان 69 هزار و 600 کیلومترمربع مساحت دارد و از نظر تقسیم‌بندی قسمتی از حوضه مسدود میانی ایران محسوب می‌شود و نیمه غربی این حوضه با مساحت 35 هزارو 600 کیلومترمربع در استان کرمان واقع شده و نیمه شرقی آن با مساحت 34 هزار کیلومترمربع در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مشهد|مسجد تاریخی کبودگنبد کلات از سیلاب تخلیه می‌شودسیل در خراسان جنوبی به 242 واحد روستایی و شهری خسارت زدسیل 3 محور اصلی را در خراسان جنوبی مسدود کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: در محدوده این تالاب دشت‌های جیرفت، فاریاب و رودبار جنوب در استان کرمان، و دشت‌های ایرانشهر، بمپور، سردگان، دلگان، سرتختی و اسپکه در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

پورمردان بیان کرد: تالاب جازموریان زمانی تأمین کننده بخش عمده علوفه در کشور بوده اما بعد از خشکسالی‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌ها، سطح آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و در پی بارندگی‌های اخیر در حوضه آبریز رودخانه‌های کارواندر و بمپور ایرانشهر و هلیل رود کرمان این تالاب آبگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جازموریان دارای سطح صافی است و شیب زیادی ندارد به همین دلیل زمانی که آب وارد این تالاب می‌شود سطح زیادی را پوشش می‌دهد. آبگیری تالاب جازموریان شور و شعف زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ ع

R7843/P1494/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد

علی سرگزی اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری صادق سوری هنرمند عکاس سیستان وبلوچستان به رتبه برتر عکاسی با موبایل دست یافت.

وی افزود: جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست همزمان با همایش ملی با حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در قالب طرح پرچمداری این معاونت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال بختیاری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عکاسان این استان در این رویداد ملی، صادق سوری با ۲ عکس و نازی ابراهیمی کتمجانی با یک عکس راه یافته در نمایشگاه حضور داشتند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی