Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مطالعه 94 طرح پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی این استان آغاز شد.

«غلامرضا گودرزی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 28 طرح پژوهشی در بخش تحقیقات زراعی و باغی، 13 طرح بخش گیاه پزشکی، 25 طرح منابع طبیعی، هشت طرح آبخیزداری، 10 طرح فنی و مهندسی، هفت طرح علوم دامی و سه طرح در بخش اقتصادی و اجتماعی در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 31 مقاله علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف زراعی و باغی، گیاه پزشکی، منابع طبیعی آبخیزداری و علوم دامی در این مدت در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی انجام شد.
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از اجرای چهار طرح تحقیقی ترویجی در این مدت در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: این طرح ها شامل مقایسه کشت ردیفی درلوبیا با روش مرسوم در مزارع، بررسی وضعیت برداشت از طبیعت، تولید و صادرات گیاهان دارویی و محصولات فرعی، مقایسه عملکرد دانه لاین های امیدبخش گندم آبی در شرایط زارعین و کشت گل محمدی در اراضی شیب دار است.
گودرزی گفت: 190 دوره آموزشی سال گذشته توسط مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برای بهره برداران بخش کشاورزی برگزار و 27 هزار و 143 نفر روز از مردم روستاهای استان از این آموزش ها بهره مند شدند.
مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال 62 و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سال 72 به بهره برداری رسیده است که با ادغام وارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی در سال 79 با عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی سپس در سال 94 با ادغام مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان ها این مرکز با نام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت کند.
این مرکز دارای بخش های تخصصی پژوهشی مشتمل بر گیاه پزشکی، منابع طبیعی، آبخیزداری، زراعی و باغی، فنی و مهندسی است.
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر مناسبی برای اجرای طرح های پژوهشی فراهم کرده است.
2 ایستگاه از این ایستگاه ها به صورت ملی ( پردیس تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین و پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه) و پنج ایستگاه دیگر به صورت استانی فعالیت می کنند.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تحقيقات كشاورزي طرح پژوهشي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق