Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه و پس از اظهارات وزیر اقتصاد روسیه درباره احتمال افزایش تولید نفت خام توسط این کشور و کشور‌های عضو اوپک در راستای رقابت بر سر سهم  بازار با ایالات متحده، اندکی کاهش یافت و افزایش اندکی که در روز‌های اخیر به علت محدود شدن تولید در سطح جهانی اتفاق افتاده بود را جبران کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز؛ هر بشکه نفت خام برنت در ساعت ۰۴:۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ در معاملات آتی به قیمت ۷۱ دلار معامله شد که ۱۸ سنت یا ۲۵/۰٪ نسبت به روز دوشنبه کاهش را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نفت خام WTI ایالات متحده نیز در معاملات آتی با قیمت ۳۲/۶۳ دلار به ازای هر بشکه معامله شد که ۸ سنت یا ۰.۱۳ درصد نسبت به قیمت قبلی کاهش داشته است. همچنین میزان افت قیمت نفت WTI نسبت به روز دوشنبه بوده ۰.۸ درصد است.  
وزیر اقتصاد روسیه طی سخنانی در آخر هفته گذشته اظهار داشت که روسیه و کشور‌های عضو اوپک ممکن است در راستای رقابت با ایالات متحده برای افزایش سهم از بازار، حجم تولیدات خود را افزایش دهند، اما این امر منجر به کاهش قیمت نفت تا ۴۰ دلار به ازای هر بشکه خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد مسائل بازار شرکت OANDA در این باره گفت: نگرانی روز افزونی وجود دارد که روسیه با ادامه روند کاهش تولید نفت خام موافقت نکرده و حتی طی ماه‌های آتی به کلی این توافق را رها کند.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که تحت عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند در ماه ژوئن برای مذاکره و تصمیم گیری درباره ادامه دادن به روند پایین نگهداشتن میزان تولید اجلاسی را برگزار خواهند کرد. این اجلاس بعد از آن است که در مذاکرات قبلی بر کاهش میزان تولید به ۱.۲ میلیون بشکه در روز توافق شد.

افزایش حجم تولید نفت شیل نیز بر قیمت‌های نفت خام تاثیر گذار بوده است. به گفته بنجامین لو تحلیل گر بازار کالا: افزایش تولید نفت شیل آمریکا باعث ایجاد سردرگمی در بازار نفت خام شده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده طی گزارشی اعلام کرد که انتظار می‌رود میزان تولید نفت خام آمریکا از ۷ ترکیب اصلی شیل در ماه مه حدود ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به رقم رکورد شکن ۸.۴۶ میلیون بشکه در روز برسد.

با این حال کاهش‌های قیمت در بازار نفت به علت محدودیت صادرات ونزوئلا و ایران تقریبا جبران شده چرا که نشانه‌هایی مبنی بر تحریم‌های سخت‌تر ایالات متحده بر این دو کشور عضو اوپک وجود دارد و همچنین تهدید موجود در لیبی که ممکن است بر اثر ازسرگیری درگیری‌ها تولید نفت خام این کشور به کلی متوقف شود؛ عواملی هستند که از سقوط قیمت نفت جلوگیری میکنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تولید نفت نفت خام قیمت نفت بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور

 اکبر فتحی  گفت: این امر موجب بهسازی و نوسازی واحد‌های دام و طیور استان می‌شود و به تبع آن با افزایش راندمان، کاهش هزینه‌های تولید را در بر خواهد داشت. 

 وی افزود: علی رغم رتبه اول در معرفی طرح‌ها ولی در پرداختی‌های انجام یافته رتبه دوم کشوری را دارا هستیم که پیگیری‌های لازم برای ارتقا به رتبه اول نیز در پرداختی‌ها در سال‌های آتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۳۰ درصد رشد کرد افزود: این رشد جوجه‌ریزی که افزایش عرضه گوشت مرغ به بازار استان را در پی‌داشته و دارد با همیاری مرغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی محقق شد و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیشبرد و تداوم این امر تلاش‌های مضاعف انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و تداوم تولید، میزان خرید نهاده‌های یارانه‌ای شامل ذرت، کنجاله سویا و جو در سامانه بازارگاه توسط تولید‌کنندگان استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳ درصد افزایش داشته و این افزایش برای تداوم تولید بخصوص افزایش عرضه گوشت مرغ صورت گرفته است و امید است.

فتحی تاکید نمود: در سال جاری نیز با ادامه چنین روندی، در راستای نامگذاری سال جدید، شاهد جهش تولید با مشارکت مردم باشیم و متولیان بخش کشاورزی نیز وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری معطوف دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • رضایی: نگرانی بابت بلانکو و استقلال نداریم
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور