Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه و با صلح و سازش بین دو طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم، دو جوان قلعه گنجی در پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند. سجاد افشار منش دادستان قلعه گنج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: اختلاف دو طایفه میرزایی و برقی در چند سال گذشته، منجر به قتل احدی از طایفه برقی شده بود که بعد از این ماجرا نیز فردی از طایفه برقی نیز با انگیزه انتقام مجددا اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی نموده بود که با تلاش‌های دستگاه قضایی و امنیتی هر دو قاتل دستگیر و رسیدگی به پرونده‌های آنها آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضائی عنوان کرد: پس از تحقیقات مقدماتی پرونده‌ها جهت صدور رای به دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت ارسال که حکم قصاص برای هر دو محکوم علیه صادر و پرونده‌ها جهت فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال گردید که رای بدوی ابرام و جهت اجرا به دادسرای عمومی وانقلاب قلعه گنج اعاده شده بود.

وی افزود: پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی دادستانی، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در روز اجرای حکم، طی یک اقدام خداپسندانه اولیاء دم از هر دو طایفه نسبت به اجرای حکم قصاص اعلام رضایت نمودند و اجرای احکام قصاص متوقف شد.

دادستان قلعه گنج نقش علما، ریش‌سفیدان و بزرگان اقوام و طوایف شهرستان در زمینه تحکیم وحدت و تقویت روابط میان طوایف بسیار موثر و برجسته دانست و افزود: ضرورت دارد در رسیدگی به پرونده‌ها به سمت میانجیگری و صلح و سازش و رفع اختلافات حرکت کنیم، زیرا صلح و سازش باعث می‌شود که کینه‌ها از بین برود و گذشت آن‌ها گذشت قطعی خواهد بود.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای تامین قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی کند!

ساعت ۸ صبح روز گذشته اول اردیبهشت بود که ناگهان صدای درگیری ۲ مرد در صف یک نانوایی سکوت صبحگاهی محله ابوسعید را در هم شکست و دقایقی بعد، خبر این نزاع هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید پای در محل حادثه گذاشتند و پسر جوانی را دیدند که در این درگیری نصف گوش سمت راست خود را از دست داده بود! در ادامه متهم ۵۰ساله بازداشت شد و فردی که جراحت دیده بود برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده در دستور کار قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، قرار گرفت.

پسر ۲۴ساله در طرح شکایت خود گفت: روی میز نانوایی ۵ نان بربری وجود داشت و نوبتم رسیده بود، در حال خرید یک نان بودم اما مرد میانسال بدون رعایت نوبتش ۴ نان را برداشت و نانی را که خمیر بود، برای من گذاشت که به حرکت او اعتراض کردم، در ادامه درگیری بین ما شکل گرفت.

شاکی ادامه داد: در این میان مرد ۵۰ساله به من حمله کرد و گوشم را گاز گرفت که باعث شد نصف گوشم قطع شود؛ کارگر مغازه لوازم ابزارفروشی هستم و تاًمین هزینه‌های درمان برایم سخت است؛ به‌خاطر این حادثه باید گوشم را جراحی درمانی و پلاستیک کنم اگر مرد میانسال این هزینه‌ها را تقبل کند، رضایت می‌دهم.

متهم نیز در جریان تحقیقات قضایی گفت: سال‌ها قبل معلم بودم اما الآن در کار آزاد پوشاک هستم و چهار فرزند دارم. در جریان این درگیری ناگهان کنترل خودم را از دست دادم و گوش شاکی را گاز گرفتم؛ پشیمان هستم و می‌دانم که کار اشتباهی را انجام دادم حتی چندین بار از پسر جوان عذرخواهی کردم.

در ادامه شاکی با متهم پرونده به توافق رسید تا با پرداخت هزینه‌های درمان جراحی درمانی و پلاستیک گوش از سوی شاکی رضایت بدهد.

گفتنی است سیر مراحل قانونی پرونده در شعبه سوم دادسرای امور جنایی، ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد
  • مرد ۵۰ساله با دندان گوش پسر جوان را در نانوایی کند!