Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:19:04 GMT

برنی سندرز: انتقاد از اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۴۳۲

به گزارش فارس،  برنی سندرز نماینده مردم ایالت «ورمونت» در مجلس سنای آمریکا و نامزد نام آشنای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور در ادامه حمایت‌هایش از «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره گفت که انتقاد از رژیم صهیونیستی به معنای «یهودی‌ستیزی» نیست.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، برنی سندرز سناتور یهودی آمریکایی در یک نشست به میزبانی شبکه «فاکس نیوز» در شهر «بتلهم» ایالت پنسیلوانیا از هجمه رسانه‌های آمریکایی و همچنین مقام‌های دولت این کشور شامل «دونالد ترامپ» علیه «ایلهان عمر» عضو مسلمان کنگره به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز در این نشست در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای این عضو مجلس نمایندگان آمریکا از رژیم صهیونیستی و تاکید مخالفانش بر یهودستیز بودن او گفت: «منتقد بودن از یک دولت دست راستی در اسرائیل، به معنای یهودی‌ستیزی نیست».

او گفت: «من در کل زندگی‌ام دو بار با ایلهان (عمر) صحبت کردم. من به او احترام می‌گذارم. من از یک عضو مسلمان کنگره آمریکا حمایت می‌کنم تا او هر روز با اظهارات نژادپرستانه و شنیع مورد حمله قرار نگیرد».

یکی از حاضران نشست، از این قانونگذار ارشد و یهودی آمریکایی سوال کرد که آیا او می‌تواند بفهمد چرا بعضی از یهودیان آمریکایی‌ با ادبیات و مواضع ایلهان عمر مشکل دارند؟

سندرز گفت: «بله من متوجه هستم اما نظرشان درست نیست. من فکر می‌کنم که ایلهان شاید بهتر باشد که بیشتر با جامعه یهودی صحبت کند اما اگر سوال شما این است که آیا من فکر می‌کنم که او یهودستیز است باید بگویم که من اینطور فکر نمی‌کنم».

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا افزود: «من یهودی هستم، خانواده پدر من با حملات هیتلر از بین رفت...من هر کاری که در توانم باشد برای جنگیدن با فعالیت‌های یهودی‌ستیزی، نژادپرستی و اسلام‌ستیزی انجام خواهم داد تا ما یک جامعه بدون تبعیض ایجاد کنیم و امیدوارم که همه اعضای کنگره هم همین کار را بکنند».

وی که پیشتر بارها انتقادهای تندی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان مطرح کرده است، در بخشی از سخنانش در ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد که انتقاد از یک «دولت دست راستی در اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست».

برنی سندرز در روزهای اخیر بارها در دفاع از ایلهان عمر و انتقاد از مواضع تند ترامپ علیه این عضو مسلمان کنگره موضعگیری کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

طرح کمک آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از گذشت مدتی طولانی که مورد تأیید قرار نمی‌گرفت، در مسیر تصویب توسط کنگره آمریکا قرار دارد، زیرا نمایندگان دموکرات کنگره برای حمایت از برنامه مایک جانسون - رئیس مجلس نمایندگان - به صف شده‌اند.

به نوشته بلومبرگ، حمایت نمایندگان دموکرات از برنامه مایک جانسون باعث می‌شود آرای لازم برای تصویب این کمک‌‎ها فراهم شود چراکه پیش از این محافظه‌کاران حزب جمهوری‌خواه خواهان تصویب آن نبودند.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه (۱ اردیبهشت) چندین مرتبه به رأی‌گیری درباره این حمایت مالی بپردازد و سنا نیز در روز‌های آینده، این طرح را مورد بررسی قرار دهد. این بسته پیشنهادی شامل ۹۵ میلیارد دلار کمک خارجی است که در ماه فوریه از سوی سنا مورد حمایت قرار گرفته بود. قرار است حدود ۱۰ میلیارد دلار از این بسته به شکل وام به اوکراین به عنوان کمک اقتصادی تخصیص داده شود.

یک مقام آمریکایی اعلام کرده به محض تصویب کنگره و امضای جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا - برای تبدیل شدن آن به قانون، دولت بایدن آماده است این کمک را به‌سرعت به اوکراین برساند.

تصویب این بسته ۹۵ میلیارد دلاری همچنین اجازه مصادره دارایی‌های دلار روسیه را می‌دهد، اما برخی منتقدان اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند جایگاه دلار را به عنوان ارز ذخیره جهان تضعیف کند.

بلومبرگ همچنین مدعی شده این بسته وضع تحریم‌های نفتی ایران را اجباری می‌کند، اما به دلیل مخالفت دموکرات‌ها، صادرات گاز طبیعی تسریع نمی‌شود.

دموکرات‌ها همچنین باید به جانسون کمک کنند تا بتواند در سِمت خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان باقی بماند، زیرا او به دلیل تصمیمش برای رأی‌گیریِ کمک به اوکراین بدون نیاز به بررسی مقررات امنیت مرزی آمریکا، به شکل فزاینده‌ای در خطر برکنار شدن توسط جمهوری‌خواهان قرار دارد.

پیش از این برخی دموکرات‌های میانه‌رو قول داده بودند که در صورت مطرح شدن برکناری جانسون، از او محافظت کنند.

جو بایدن نخستین‌بار در اکتبر ۲۰۲۳ درخواست کمک به اوکراین و اسرائیل را مطرح کرد، اما این درخواست به سرعت تحت تأثیر مشاجره کنگره بر سر سیاست‌های مهاجرتی قرار گرفت.

جانسون در روز‌های گذشته به خبرنگاران اعلام کرده بود که از دموکرات‌ها درخواست کمک نکرده و حاضر است شغل را خود را از دست بدهد، اما کمک به اوکراین نهایی شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • بلینکن به رهبران یهودی: تشدید تنش با ایران به‌نفع‌مان نیست
  • اقدام عجیب لیلا، دختر الهام علی‌اف و دوست‌پسر یهودی‌اش!
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل