Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@02:16:34 GMT

شبکه برق روستایی شهداد ترمیم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۶۴۲

شبکه برق روستایی شهداد ترمیم شد

سید محمد جهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از آغاز بارندگی در منطقه شهداد طی چند روز گذشته و تشکیل ستاد بحران در این زمینه مشخص شد که به علت آبگرفتگی روستای پشوئیه، علی آباد و جهر و جاری شدن سیلاب به سمت شهداد،‌ شبکه‌ های برق تعدادی از روستاهای این منطقه تخریب و ساکنان منطقه از برق محروم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: گروه‌ های کاری شرکت برق بلافاصله پس از وقوع سیلاب به منطقه اعزام و عملیات بازسازی شبکه‌ های برق آغاز شد و نخستین تخریب شبکه در 35 کیلومتری بخش شهداد در روستای جهر مشاهده شد که به علت تخریب جاده امکان عبور و مرور به منطقه میسر نبود.
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان کرمان تصریح کرد: پس از برقراری مجدد ارتباط جاده‌ ای، گروه‌ های کاری به 2 گروه اصلی تقسیم و کار بازسازی و اصلاح شبکه‌ های برق تخریب شده ادامه پیدا کرد و وسعت تخریب شبکه‌ های برق نیز به دلیل حجم و شدت سیلاب پنج کیلومتر برآورد شد.
وی اظهار داشت: با وجود نامطلوب بودن شرایط منطقه و بعد مسافت با همکاری و تلاش گروه های کاری از شهر کرمان و بخش‌ های گلباف، شهداد و ماهان به همراه سه دستگاه جرثقیل، همکاری پیمانکاران و اهالی، روستا مجدد برقدار و تمام اکیپ‌ های اعزامی در حال فعالیت و رفع نواقص خطوط فشار ضعیف در منطقه هستند.
جهادی گفت: در بازدید میدانی مدیریت توزیع برق کرمان و همکاران معاونت بهره برداری از محل حادثه میزان خسارت وارده به شبکه توزیع و تجهیزات و تاسیسات برق حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است.
وی افزود: در سیل اخیر بخش شهداد یک دستگاه پست تراسفورماتور 25 کاوا و تعداد 20 اصله پایه سیمانی به دلیل شکستگی پایه ها به طورکامل تخریب و خدمات جدی به خطوط و تاسیسات موجود وارد شده بود.
سامانه های بارشی از روزهای نخست فروردین سال جاری در مناطق مختلف استان کرمان موجب بارش باران و آبگرفتگی معابر و سیلاب شده است.
بخش شهداد در 100 کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.
3029/7437
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کرمان بارش باران برق سیل شهداد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس افزود: در بازدید‌های گروه گشت و بازرسی این اداره مشخص شد که بند خاکی ایجاد شده به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در بستر مسیل شورلق باعث اختلال در آب گذری و تغییر در شرایط هیدرولیکی رودخانه شده است.

مرتضی کریمی فرد افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروه گشت و بازرسی این اداره با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری پاسگاه انتظامی مزداوند به وسیله ادوات مورد نیاز نسبت به تخریب این بند خاکی و رفع تصرف حریم و بستر مسیل مذکور اقدام کرد.

وی گفت: گروه گشت و بازرسی این اداره به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی است و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز و یا انسداد غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای رفع تصرف اقدام می‌کند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس افزود: رصد و پایش تمامی رودخانه‌های واقع در محدوده عملیات این ‏اداره در راستای عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود و این موضوع تا ظرفیت کامل و رفع بحران ‏از منطقه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • درخواست شهروندان تهرانی برای ترمیم روکش آسفالت برخی از معابر در منطقه ۳ + تصاویر
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ماجرا مفقودی ۳ دختر چوپان در کرمان
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • سه مفقودی درباران و سیلاب عنبرآباد
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان