Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@21:11:29 GMT

لاریجانی به تذکری درباره حزب جمهوری اسلامی پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۷۸۷

لاریجانی به تذکری درباره حزب جمهوری اسلامی پاسخ داد

رئیس مجلس گفت: حزب جمهوری، حزبی اسلامی بود و رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودند.

به گزارش صدای ایران از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان مجلس و در پاسخ به تذکرات جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر اظهار داشت: حزب جمهوری، حزب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حزب جمهوری اسلامی در داخل خودش با ولایت فقیه مشکلی نداشت و مشکل این حزب اصلا این نبود و رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند و مشکل دیگری به وجود آمد.

در ادامه محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در تذکری گفت: حزب به معنای غربی و روشی که در پارلمان های دنیا وجود دارد در اسلام نیست حزب جمهوری اسلامی چرا به این سمت رفت دعوایش نیز همین بود که آیا باید از دستور ولی فقیه اطاعت کرد یا دستورات حزب در اولویت قرار دارد به همین جهت در آستینش مار پرورش داد.

این سخنان ابطحی با تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت رو به رو شد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ابطحی الفاظی را برای احزاب به کار برد که در کشور ما درست نیست.

وی افزود: به عنوان مثال اگر حزب جمهوری اسلامی نبود معلوم نبود که چه بر سر انقلاب می آمد. شهید بهشتی و شهید باهنر از حزب جمهوری بودند، اگر بعضی از احزاب نتوانستند به خوبی عمل کنند، نباید عملکرد سایر احزاب را زیر سوال برد.

در ادامه محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در اخطاری با استناد به اصل 75 قانون اساسی گفت: اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سویی به فردی داده شود و یا عقیده و اظهار او را برعکس جلوه دهند، حق اظهار نظر دارد.

وی افزود: سخن من این بود که حزب به معنای غربی و روشی که در پارلمان های دنیا وجود دارد در اسلام نیست. حزب جمهوری اسلامی چرا به این سمت رفت دعوایش نیز همین بود که آیا باید از دستور ولی فقیه اطاعت کرد یا دستورات حزب در اولویت قرار دارد به همین جهت در آستینش مار پرورش داد.

ابطحی ادامه داد: پایه حزبی که در غرب تشکیل شد بر پایه لیبرالیسم و اومانیسم است در حالی که حزب ساز و کار خاص خود را دارد اگر ما می خواهیم نظام پارلمانی مبتنی بر حزب باشد باید شیوه کشورداری را عوض کنیم. نمی شود وصله و پینه کرد.

وی افزود: کوچکی نژاد بیان کرد که ابطحی فتوا داده در اسلام حزب نیست ولی من می گویم باید بر اساس موازین اسلام حزب داشته باشیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لاریجانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: پایگاه نواتیم رژیم غاصب صهیونیستی از مجهزترین نقاط بود که مورد اصابت موشک‌های عملیات وعده صادق قرار گرفت.
وی افزود: اکنون آنها با جنگ روایت‌ها در رسانه‌ها به دنبال همراه کردن افکار عمومی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گفت: این یک معجزه الهی بود که با طوفان شن زمین گیر و خوار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: این اتفاق حقیقت انقلاب اسلامی را روشن کرد.
وی گفت: تاسیس سپاه در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ هم عنایتی دیگر از پروردگار بود که با درایت امام راحل شکل گرفت که امروز در عرصه‌های مختلف حافظ انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: نیرو‌های مسلح ما هم پیمان و منسجم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مسئله عفاف و حجاب نیاز به تدبیر درست دارد، افزود: یک مسئله نقش عمومی جامعه است و عرصه دیگر نقش حاکمیت و مسئولیت آن است که نباید اجازه دهد ناهنجاری‌ها گسترش یابند.
وی گفت: در این راستا دستگاه‌های متولی باید در میدان بوده و کمک کنند و از تجربه‌های قبلی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دست دشمن در این زمینه آشکار است و در این زمینه نباید میدان را دست دشمن دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: از تشییع معنادار و خوب راوی دفاع مقدس حاج جمعلی کیانی قدردانی می‌کنم، چرا که این جانباز بی حاشیه و همیشه در میدان بود.
وی در پایان از مسئولان خواست تا در خصوص مشکلات آورده نهضت ملی مسکن به صورت جدی ورود کرده تا بار این طرح فقط بر دوش متقاضیان نباشد.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش