Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:48:37 GMT

دانش آموز نخبه کرمانشاهی با دهها اختراع کوچک و بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۱۷۳

دانش آموز نخبه کرمانشاهی با دهها اختراع کوچک و بزرگ

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این دانش آموز نخبه؛ با یکسری از ابزارآلات ساده و دم دستی، دستگاه های فراونی را اختراع کرده و توانسته توجه همسن و سالان، مدیران و مسئولان استان را به خود جلب کند.
امیرحسین سال گذشته در نمایشگاه انعکاس دستاوردهای دولت در بوستان شاهد کرمانشاه در غرفه اداره کل آموزش و پرورش تعدادی از اختراعات خود را در معرض دید عموم به نمایش گذاشته بود که با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غرفه آموزش و پرورش به دلیل حضور این دانش آموز نخبه یکی از غرفه های شلوغ و پرتردد این نمایشگاه بود و این دانش آموز نخبه نحوه اختراعات خود را برای بازدیدکنندگان تشریح می کرد.
امیرحسین آهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از کودکی کار با وسایل و دستگاه های مختلف را دوست داشتم و علاقه مند به ادامه این کار شدم و از والدینم خواستم امکانات لازم را در اختیارم بگذارند تا دستگاه های مورد علاقه ام را بسازم.
این دانش آموز نخبه تاکنون پهپاد، ربات مسیریاب، ربات چهار کاره، دستگاه شبیه ساز زلزله، پرتونگار لیزری، ربات کاوشگر، دستگاه تشخیص انحراف لیزری، اعصاب سنج، دستگاه طیف نگار و هواپیمای مدل و برخی دیگر از دستگاه های مشابه را اختراع کرده است.
امیر حسین می گوید که ساخت این دستگاه ها را با برخی از قطعات اسباب بازی هایش شروع کرده و بعدها کم کم به این کار علاقه مند شده و با کمک والدینش از بازار قطعات مورد نیاز را تهیه کرده و از آنها دستگاه های نام برده را اختراع کرده است.
هوئش و نبوغ این دانش آموز کرمانشاهی نام او را در سطح مدرسه و آموزش و پرورش استان زبانزد کرده و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از او تقدیر کرد.
امیرحسین در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: ربات آتش نشان 1 و 2 ، کاوشگر یک ، مسیر یاب، ربات امدادگر و نهایتا ربات کاوشگر و امدادگر 2 را در سال 96 با طراحی و ایده خودم اجرا کردم.
وی افزود: ربات کاوشگر 2 رباتی امداد گر بوده که توسط رادیو کنترل هدایت می شود و توانایی ارسال تصاویر و فیلم را دارد و همچنین توانایی برقراری ارتباط با مصدومان و گرفتاران را نیز دارد. همچنین قدرت حمل کمک هایی اولیه از دیگر ویژگی های این رباط است.
او توضیح داد که اگر امکانات بیشتری داشتم می توانستم بسیاری از کارهایم را واقعی تر و کاربردی تر کنم.
امیرحسین آهی علاوه بر اختراع های خود در خصوص شعر و شاعری هم دارای توانمندی های خوبی می باشد به گونه ای که چندین شعر از اشعار او در روزنامه های محلی چاپ شده است.
پدر امیرحسین در پایان این گفت و گو از دعوت برنامه عصر جدید صدا و سیما از این دانش آموز نخبه کرمانشاهی خبر داد و اعلام کرد که به احتمال زیاد در برنامه این هفته عصر جدید امیرحسین شرکت کند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان پدر شعر صدا و سیما 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عبدالسبحان حقیقی گفت: امسال ۱۵ هزار دانش‌آموز لرستانی به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت اعزام خواهند شد که حدود ۷ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور و ۱۰ هزار نفر به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند.

وی به استقبال خوب دانش‌آموزان از اردوی راهیان پیشرفت اشاره کرد و افزود: در این اردو دانش آموزان با پیشرفت‌های مختلف در استان‌ها آشنا می‌شوند.

عبدالسبحان حقیقی اظهارداشت: اردوی راهیان‌نور و پیشرفت یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با پیشرفت‌های کشور دارد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان با اشاره به برنامه‌های امسال بسیج دانش‌آموزی استان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های امسال، طرح یاوران ولایت است که در تابستان برگزار می‌شود، همچنین توانمند‌سازی دبیران درس دفاعی در دستور کار قرار دارد که بعد از فراگیری این دوره بتوانند در مدارس تدریس کنند.

حقیقی با اشاره به شناسایی بیش از ۱۷۵ دانش‌آموز نخبه گفت: این تعداد نخبه در بخش‌های علمی، قرآنی، هنری، ورزشی و سایر عرصه‌ها است که تلاش می‌شود تا در این زمینه‌ها بتوانند استعداد و توانایی نخبگی خود را پرورش دهند.

دیگر خبرها

  • کتک زدن معلم در کلاس توسط دانش آموز بی تربیت
  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • تصاویر دلخراش از حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز | عکس
  • آغاز رقابت ربات‌ها تا سال ۲۰۳۰ در بازی فوتبال
  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • اعزام ۹ تیم برتر در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به کشور هلند
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند