Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی در این نشست با اشاره به تدوین و اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: در سال گذشته طرح اولیه و برنامه مراکز آموزش عالی تدوین شده است، برهمین اساس درباره موضوع انحلال دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اعلام می‌کنم که هیچ موسسه‌ای در این طرح منحل نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: با این طرح چند دانشگاه و مرکز علمی را ذیل یک دانشگاه بزرگ قرار می‌دهیم چرا که در حال حاضر الگوی دانشگاه‌های بزرگ در کشور انجام شده و نتیجه داشته است، به همین منظور می‌خواهیم با تجمیع دانشگاه‌های کوچک آنها را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به دغدغه بودجه اعلام می‌کنم که تخصیص بودجه دانشگاه‌ها امسال به طور کامل انجام می‌شود.

با وجود آنکه در اظهارات وزیر به عدم انحلال واحدهای آموزشی تأکید شده بود، اما بازهم این سؤال در ذهن برخی از افراد به وجود آمد که فرایند ادغام دانشگاه‌ها و واحدهای آموزشی چگونه انجام می‌شود و آیا در این فرآیند واحدهای کوچک در زیر لوای دانشگاه‌های بزرگ گم شده و بدون هیچ بودجه‌ای باید چشم انتظار تزریق منابع مالی از سوی دانشگاه‌های بزرگ را داشته باشند؟

برای روشن شدن موضوع و تشریح فرآیند ادغام دانشگاه‌ها با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌وگو کردیم.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عدم انحلال مراکز و واحدهای آموزشی؛ از ادغام آنها خبر داد و گفت: ادغام به معنای این نیست که واحدهای آموزشی را با یکدیگر تجمیع کنیم و دو واحد را در قالب یک واحد درآوریم؛ چرا که این کار همان انحلال واحدهای ضعیف‌تر خواهد بود که به هیچ عنوان مد نظر وزارت علوم نیست.

بودجه واحدهای آموزشی ادغام شده، به‌طور مجزا پرداخت می‌شود

وی افزود: تمامی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور باقی می‌مانند و بودجه خود را به طور مجزا کسب می‌کنند اما از نظر آموزشی و پژوهشی و برای پذیرش دانشجو و انجام تحقیق با مرکز دیگر متمرکز می‌شوند.

غلامی تأکید کرد: این واحدها با انتخاب یکی از مراکز به عنوان مرکز بزرگ‌تر، به صورت متمرکز فعالیت می‌کنندو در این فرآیند طی یک کار مشترک، مدیریت واحدها باهم رایزنی کرده و با هماهنگی یکدیگر اهداف پژوهشی و آموزشی را جلو می‌برند.

وی تصریح کرد: درباره چگونگی جذب دانشجو و اعضای هیئت علمی نیز توسط این مدیریت متمرکز تصمیم گیری صورت می‌گیرد. البته این مسئله به آن معنا نیست که واحدی بر دیگری ارجحیت یا بر فعالیت یکدیگر نظارت دارند اما طبیعی است که یکی از مدیران واحدها، ریاست کل را برعهده می‌گیرد.

انتخاب رئیس واحدهای تجمیع شده بر اساس شایسته‌سالاری

وزیر علوم درباره نحوه انتخاب رئیس واحدهای تجمیع شده، گفت: انتخاب رئیس واحدهای متمرکز براساس شایستگی و مدیریت فعال فرد انجام می‌شود و صرف اینکه یک فرد مسئولیت مدیریت واحد بزرگ‌تری را برعهده دارد، دلیل برای انتخاب شخص نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این طرح تا پایان سال ۹۸ اجرایی شود چرا که این موضوع به مباحث کلان مدیریتی و سازمانی مربوط می‌شود و انجام آن، فرآیندی زمان بر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش عالی تحقیقات و فناوری فناوری وزارت علوم دانشجو وزیر علوم ادغام دانشگاه واحدهای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان

خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان توسط وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، امروز_پنجشنبه سی ام فرودین_ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی ۵۰ واحدی پسرانه دانشگاه سمنان که با مشارکت یکی از خیرین آموزش عالی این استان ساخته شده است، به بهره برداری رسید.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان در خصوص این پروژه گفت: فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

وی افزود: این خوابگاه در دو طبقه و و هر واحد با مساحت ۶۰ متر مربع افتتاح شد.

سعدالدین با بیان اینکه این خوابگاه با اعتبار ۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار این خوابگاه از سوی خیّر سمنانی پرداخت شده است.

رییس دانشگاه سمنان تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد و داخل محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این خوابگاه، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وزیر علوم در ادامه برنامه‌های خود در دانشگاه سمنان در جلسه شورای عالی اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد شرکت نمود.

همچنین در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم نشست هیئت رئیسه دانشگاه سمنان تشکیل و مسائل این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 745824

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی