Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:46:38 GMT

ساخت و سازهای 23 شهرستان کرمان در بستر رودخانه قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۳۶۶

ساخت و سازهای 23 شهرستان کرمان در بستر رودخانه قرار دارد

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستانهای شرقی استان کرمان افزود: مالکان باید ساختمان های غیرمجاز را تخلیه کنند.
وی ادامه داد: ساختمان هایی که مجوز دارند نیز باید هماهنگی لازم برای جابجایی آنان صورت گیرد که برخی از این ساختمان ها اداری، کشاورزی و مسکونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: هدف ایمن شدن شهرها و روستاهای کرمان از سیل است و باید بدانیم رودخانه یک حریم و بستر دارد و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه خلاف قانون است.
وی تصریح کرد: مجموعه فرمانداران از طریق کمیسیون های ماده 100 و ماده 99 که بازوهای اجرایی ما هستند موارد تعرضی را شناسایی کنند و حکم لازم با هماهنگی شورای تامین استان کرمان اجرا شود.
آیت اللهی موسوی در خصوص خسارات وارد شده سیل اخیر استان کرمان بیان کرد: خسارت ها بعد از فروکش کردن شرایط بحرانی از طریق دستگاه های مختلف اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برآورد خواهد شد و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اقدامات شبانه روزی خسارات بسیار کاهش پیدا کرده است و هیچ مصدوم و فوتی نداشتیم.
وی افزود: پل بزرگی در خروجی راور به سمت خراسان جنوبی پل گالیشور شکسته و هنوز قابل احیا نیست و ترمیم آن هزینه بالایی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: مدیریت خوب مسئولان باعث شد که در استان کرمان با بحران مواجه نشویم و اکنون که بارندگی تمام شده کار را پایان ندهند زیرا در فصل بهار بارش ها همیشه وجود دارد.
آیت اللهی موسوی اظهار داشت: هماهنگی لازم با 2 دستگاه نظارتی صورت گرفته تا برای دهیاری هایی که خارج از روال قانونی خود عملیاتی انجام داده اند، مشکلی ایجاد نشود.
وی با اشاره به تصمیم درست مدیران در زمان بحران استان کرمان ادامه داد: باید از طریق آموزش و پرورش در سطح مدارس آموزش هایی جهت مواجه شدن با حوادث طبیعی داده شود.
آیت اللهی موسوی بیان کرد: بعد از تشکیل ستاد بحران تذکرات لازم به فرمانداران شهرستان ها برای پیگیری امور و پیگیری رفع نقاط حادثه خیز و بارانی داده و در این زمینه استان کرمان به چهار منطقه تقسیم شد.
وی گفت: همچنین در مسیر شهداد به سمت اندوهجرد دچار شکستگی پل هستیم و هنوز رقمی برای خسارت سیل در استان کرمان نمی توان اعلام کرد.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.
3029/9912/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش خراسان جنوبی ساخت و ساز سیل کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد به خصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید