Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:40:47 GMT

اکوادور یکسال تلاش می‌کرد تا آسانژ را بیرون کند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۵۸۲

اکوادور یکسال تلاش می‌کرد تا آسانژ را بیرون کند

اکوادور برای یک سال تلاش کرد تا از شر جولیان آسانژ خلاص شود و آمریکا را وادار کند به عنوان بخشی از معامله مجازات مرگ برای وی را منتفی کند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری‌ ای. بی. سی گزارش داد، یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گفته است: دیپلمات‌های اکوادوری از یکسال پیش چانه‌زنی‌ها برای بیرون کردن جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس از سفارت را آغاز کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از دست او خسته شده بودند. او یک بار و اسباب مزاحمت بود، آنها می‌گفتند که دیگر تحملش را ندارند و اینکه چگونه می‌شود از دست او خلاص شد؟.

اقامت هفت ساله‌ آسانژ در سفارت اکوادور در لندن هزینه سنگینی به این کشور تحمیل کرده است. 

دیپلمات‌ها می‌گویند که اکوادوری‌ها مارس گذشته خطاب به انگلیس نوشتند که باید تضمینی باشد که آسانژ  به کشوری مسترد نشود که احتمالاً با حکم مرگ روبرو شود.

شش ماه بعدتر، مانوئل مخیا دالمائو، سفیر اکوادور در آلمان با ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان دیدار داشته است.

گفته شده که دالمائو به صورت مستقیم از آمریکا خواسته تا مساله حکم اعدام را درباره آسانژ کنار بگذارد و راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا نیز پذیرفت.

شبکه خبری‌ ای. بی. سی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا به اظهارنظر درباره توافق گزارش شده لفظی بین آمریکا و اکوادور واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اکوادور جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن با مضاعف کردن تلاش برای جلوگیری از تقویت توانمندیهای تراشه‌سازی چین، از متحدان خود می‌خواهد شرکت‌های داخلی را از خدمات رسانی به ابزارهای خاص تولید تراشه برای مشتریان چینی، منع کنند.

به گزارش ایسنا، آلن استوز، رئیس کنترل صادرات، در یک کنفرانس سالانه به خبرنگاران گفت: ما با متحدان خود کار می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی برای خدمات رسانی مهم است و چه چیزی مهم نیست. در تلاش هستیم به بخشهای کلیدی خدمات رسانی نشود و اینها بحث‌هایی است که با متحدان خود داریم.

واشنگتن درگیر یک جنگ فناوری چند ساله با پکن است و به دنبال جلوگیری از ساخت تراشه‌های پیشرفته تر چین است که می‌تواند برای تقویت ارتش این کشور استفاده شود. هنگامی که شرکت فناوری هواوی در سال ۲۰۲۳ یک گوشی هوشمند جدید فایو جی با تراشه پیشرفته هفت نانومتری ساخت چین را عرضه کرد، مقامات آمریکایی غافلگیر شدند. هواوی و شرکت تراشه‌سازی چینی SMIC، هنوز هم به تجهیزات تامین‌کنندگان خارجی از جمله شرکت آمریکایی اپلاید متریالز و شرکت هلندی ASML Holding NV برای تولید این تراشه متکی بودند. پس از پیشرفت هواوی، آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا دسترسی چین به فناوریهای پیشرفته را محدودتر کنند.

دولت بایدن در سال ۲۰۲۲، محدودیت‌های جدیدی را برای صادرات ابزارهای ساخت تراشه‌های ساخت آمریکا به کارخانه‌های تراشه‌سازی پیشرفته چینی اعلام کرد و ژاپن و هلند را که تولیدکنندگان کلیدی ابزارهای تراشه‌سازی هستند، متقاعد کرد با کنترل‌های خود، اقدام مشابهی را دنبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، قوانین آمریکا، ادامه خدمات رسانی به ابزارهایی را که شرکت‌های چینی قبل از مقررات جدید خریداری کرده بودند برای شرکت‌های آمریکایی دشوار کرد، اما قوانین هلند و ژاپن محدودیت‌های مشابه را شامل نمی شدند. این امر مقامات آمریکا را واداشت تا متحدان خود را متقاعد کنند محدودیت‌های مشابه آمریکایی را اعمال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • سقوط پل در شهر بالتیمور ۶ کشته برجای گذاشت
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت توسط اورژانس لرستان
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • مصدومیت یک پرسپولیسی در فیفادی
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد
  • گزارش ماندی نایت راو 25 مارس؛ دیوانه‌وار و حیرت‌انگیز/ اخبارWWE