Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@12:06:30 GMT

عبدالمهدی فردا در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۶۷۷

یک منبع سیاسی عراقی از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر این کشور به عربستان خبر داد. ناطقان: یک منبع سیاسی عراقی به شبکه روسیا الیوم گفت که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور فردا (چهارشنبه) به منظور دیدار با مقامات عربستان به ریاض سفر می‌کند.

این منبع گفت که قرار است عبدالمهدی در این سفر با ملک سلمان، پادشاه و وزرای خارجه، نفت، انرژی و بازرگانی عربستان دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع عراقی در ادامه تأکید کرد: مقدمات لازم برای انجام دیدار میان عبدالمهدی و مقامات سعودی دیگر از جمله با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حال انجام است.

منبع مذکور اظهار داشت: به دلیل فشارها بر دولت عراق، عربستانی‌ها تا بدین لحظه شاهد جدیت این کشور برای اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دو طرف نبوده‌اند، بدین ترتیب عبدالمهدی در این سفر می‌خواهد به آنها اطمینان دهد که این توافقنامه‌ها در مسیر درست خود در جریان هستند.

لازم به ذکر است که اخیرا یک هیئت بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی عربستان به عراق سفر کرده بود. منبع: افتاب برچسب ها: عبدالمهدی ، ریاض ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عبدالمهدی ریاض سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها

انگلیس به عنوان یکی از متحدان اصلی رژیم صهیونیستی نقشی فعال در حمایت از تل آویو در عرصه نظام بین الملل و نیز نسل کشی فلسطینیان در غزه دارد. با این حال، نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه مقامات ارشد لندن را به سرزمین‌های اشغالی کشانده است. 

به گزارش الجزیره، نشریه صهیونیستی تایمز آو اسراییل امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس طی ساعات آتی وارد تل آویو شود. 

براساس اعلام مقامات انگلیسی، کامرون در این سفر یک روزه قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر؛ اسراییل کاتز، وزیر خارجه؛ و بنی گانتز، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند. 

قرار است وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با مقامات صهیونیست با سفر به رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات ارشد فلسطینی در کرانه باختری نیز دیدار داشته باشد. 

انتظار می‌رود کامرون در این سفر درباره افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازگشایی بند اشدود، و نیز بهبود حل مناقشه با گروه‌های بشردوستانه در غزه با مقامات صهیونیست رایزنی کند. کاهش تنش‌ها در منطقه یکی دیگر از محور‌های گفتگو مقامات انگلیسی و صهیونیست خواهد بود. 

وزیر خارجه انگلیس همچنین درباره حمله ایران به اسراییل، تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست، و تشدید تنش‌ها در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان با مقامات صهیونیست به رایزنی خواهد پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت