Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@04:09:54 GMT

لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۸۶۶

لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی با بیان این مطلب افزود:  آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب قطب اول این محصول در کشور به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد:  در راستای اجرای سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری مستمر این سازمان مشوق یارانه صادراتی به صادر کنندگان  سیب درختی استان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حدود نود هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان موجود است، بیان کرد: در آینده ی نزدیک بخشنامه صادرات سیب به گمرکات استان ابلاغ می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد : ایجاد سامانه اطلاع رسانی بازار محصولات کشاورزی  به عنوان پل ارتباطی ما بین تولید کننده و بازار های مصرف داخلی و خارجی و شناسایی بازارهای هدف برای تولید تقاضا محور و همچنین معرفی مشوق های ملی برای اصلاح و جایگزینی باغات سنتی سیب و انگور و برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی جزو برنامه های عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی صادرات سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مقدار توزیع کود یارانه‌ای کشاورزی در شهرستان نقده معادل ۸ هزار و ۴۰۰ تن بود که بیش از ۸۵ درصد سهمیه کودی شهرستان جذب شده است.

وی افزود: این مقدار توزیعی شامل ۶ هزار و ۳۸۶ تن کود ازته، هزار و ۴۸۲ تن کود فسفاته و ۵۳۰ تن کود پتاسه بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این شرکت تاکنون این وظیفه حساس خود را به بهترین نحو ممکن در سطح استان انجام داده و توانسته است تمامی کود‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استان را به موقع تأمین نموده و در اختیار کشاورزان در اقصی نقاط استان قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است
  • توزیع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شاهین دژ
  • بازگشت ۱۰ هکتار عرصه کشاورزی کلاردشت به چرخه تولید