Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:54:58 GMT

50 درصد اشتغال قزوین در سال گذشته مربوط به بخش خدمات بود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۳۱۱۵

50 درصد اشتغال قزوین در سال گذشته مربوط به بخش خدمات بود

به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان افزود: بخش خدمات می تواند میزان اشتغال بیشتری را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر ایجاد کند و باید مورد توجه دستگاه ها و مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بخش خدمات زیرگروه های مختلفی دارد، افزود: گردشگری یکی از این زیرگروه ها است که استان قزوین نیز در این زمینه ظرفیت های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی اضافه کرد:باید در سال جدید به دنبال گردشگری دایمی باشیم چون جذب مسافران نوروزی در تعطیلات و برخی از ایام سال نمی تواند رونق اقتصادی بالایی برای استان به دنبال داشته باشد.
معاون استاندار با تاکید بر تامین زیرساخت ها برای جذب گردشگران، افزود: باید کارگروه اشتغال استان مهمترین کارگروه برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان باشد و با تامین مراکز اقامتی مورد نیاز زمینه جذب گردشگران دایمی را برای استان فراهم کند.
حبیبی با بیان اینکه بوم گردی ها در حوزه روستایی بسیار مهم است، اضافه کرد: باید ظرفیت های استان را در این حوزه شناسایی کرده و برای ساماندهی و معرفی آنها اقدام کرد.
وی گفت: دولتخانه صفوی به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند می تواند مجموعه عظیمی برای جذب گردشگران در فصول مختلف سال باشد ولی باید پرسید تا کی این اثر باید در این وضعیت باقی بماند؟
حبیبی افزود: همچنین باید سوغات و صنایع دستی استان بیشتر مورد توجه قرارگیرد و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان هرچه سریعتر برای تعیین تکلیف شهرک شیرینی و باقلوای استان اقدام نماید.
این مسئول اضافه کرد: آبگرم یله گنبد و شهر آبگرم هایی جاذبه هایی هستند که می توانند ظرفیت های اقتصادی و گردشگری استان را متحول کنند و باید به عنوان یک اولویت مورد پیگیری و تعیین تکلیف قرار گیرند.
معاون استاندار با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای در استان، افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در سطح استان صورت گرفت و در سال جدید نیز باید با توجه به محدویت آب و زمین، توسعه کشت گلخانه ای در استان یک اولویت باشد.
وی با گلایه از موازی کاری در صنعت فرش استان، گفت: در این زمینه یک روز جهاد دانشگاهی و یک روز سازمان صمت، شرکت شهرک ها و میراث فرهنگی از دستاوردهای خود پرده برداری می کنند اما به دلیل موازی کاری هر روز صنعت فرش استان عقب گرد می کند.
حبیبی با بیان اینکه باید مسئول فرش استان مشخص شود، اضافه کرد: اگر همه دستگاه ها با تولی گری یک دستگاه در این زمینه پای کار باشند، شاهد رشد و توسعه صنعت فرش استان خواهیم بود و از همه ظرفیت های استان در این زمینه بهره برداری خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز دغدغه و نگرانی مردم و مسئولان بحث اشتغال و مهار بیکاری است و باید در سال جدید میزان اشتغال را بالا برده و بیکاری را مهار کنیم.
حبیبی گفت: امیدواریم در سال رونق تولید تلاش های دستگاه های اجرایی جدی تر و با برنامه ریزی منظم تری صورت گیرد تا بتوانیم نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را محقق کنیم.
وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی در استان، افزود: در سال جاری 100 درصد تسهیلات مشاغل خانگی صرفا به حوزه بانوان اختصاص می یابد مگر اینکه بانوان نتوانند تسهیلات این حوزه را جذب کنند.
معاون استاندار اضافه کرد:همچنین در پرداخت تسیهلات اشتغال نیز رسته های شغلی مورد توجه ویژه قرار می گیرند و با اولویت بندی برای تخصیص اعتبار و تسهیلات به آنها اقدام خواهد شد.
حبیبی افزود: در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز باید دستگاه های حمایتی بیشتر تلاش کنند و اگر مانعی بر سر راه جذب آنها وجود دارد گزارش کنند.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال تعطیلات دستگاه های اجرایی سوغات مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه لقمانی گفت: در فروردین سال 1403 هزار و 358 پرونده تخلف اقتصادی وارد شعب این اداره کل و رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پرونده وارده هزار و 44 فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات، 217 فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و تعداد97 فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

لقمانی گفت: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، 218 میلیارد و 147 میلیون ریال بوده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228376 برچسب‌ها تعزیرات حکومتی

دیگر خبرها

  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان