Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: عوامل طبیعی، اقلیمی و اقدامات انسانی سبب بروز سیل شیراز شد.

به گزارش‌ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری‌فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه‌ای که با حضور هیاتی از کمیسیون اصل 90 به منظور جمع بندی بررسی‌های این هیات از سیل اخیر در شیراز برگزار شد به تشریح اقدامات انجام شده در این حادثه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه مدیریت بحران در سه گام پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و بازسازی و بازتوانی انجام می شود، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در استان فارس در انجام برنامه های آموزشی و مانورهای لازم در رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر نیز در 6 ماه گذشته دستورالعمل های لازم به سازمان‌ها و دستگاه های مربوطه داده و جلسات مدیریت بحران به این منظور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پایش و انجام اقدامات اجرایی در زمینه لایروبی مسیل‌ها و کانال ها نیز از جمله مواردی بوده که در دستور العمل های مربوطه مورد تاکید قرار گرفته است.

 رحیمی انجام مطالعات علمی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران بر شمرد و به طرح جلوگیری از سیل در شهرستان های فارس  که در سال 79 تهیه شد اشاره کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه آمادگی دومین گام در مدیریت بحران محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت حادثه سیل در پنجم فروردین ماه راه های ورودی به سمت دروازه قرآن با سرعت مسدود شد و آسیب دیدگان از افرادی بودند که در ورودی ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: بازگرداندن وضعیت دروازه قرآن به حالت عادی به رغم شدت حادثه و مصدومیت بیش از 160 نفر در کمتر از سه ساعت توسط نیروهای امدادی، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی، شهرداری و... انجام شد که به نوبه خود کم نظیر است.

رحیمی همچنین به سایر اقدامات فوری جهت بستری کردن مصدومان، رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان بیش از 200 هزار مسافر نوروزی و ارائه خدمات پزشکی و سلامت روان به آنها اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه گام بازتوانی و بازسازی نیز هم زمان با امداد و کمک رسانی در شیراز آغاز شده است، افزود: علاوه بر اقدامات اولیه ای از جمله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان بازسازی منازل مسکونی در محلات آسیب دیده نیز آغاز و تا کنون بیش از 30 واحد مسکونی در محله سعدی تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه 21 شهرستان استان فارس در هفته‌های گذشته با سیل درگیر بوده اند، بر لزوم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جبران خسارات بر جای مانده از سیل در شهرستان های مختلف استان تاکید کرد.

استاندار فارس با تاکید بر آنکه سیل اخیر و میزان بارش زیاد در مدت زمان کوتاه طی 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: دلایل وقوع سیل شیراز را می‌توان  به دو دسته طبیعی و اقلیمی و اقدامات انسانی تقسیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از تکرار چنین رخدادهایی از همان روزهای نخست شهرداری شیراز ، سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و... موظف به تهیه طرح ساماندهی مسیل ها و رودخانه ها و ایجاد طرح های آبخیزداری در بالادست و اجرایی کردن این طرح پس از دو ماه شده اند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان فارس برنامه های آموزشی سیل شهرداری کمیسیون اصل ۹۰ 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مؤلفه‌های آموزش و فرهنگسازی به عنوان عوامل موثر در مصرف بهینه نان

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای آرد و نان که بمناسبت روز ملی گندم و نان برگزار شد، اظهار داشت: بهره مندی از علم نوین کشاورزی نقش ارزنده‌ای در افزایش بهره وری دارد.

او با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و ارتقا شیوه‌های کشت و زرع گفت: جلوگیری از ریزش گندم در هنگام برداشت نقش مهمی در افزایش تولید دارد و بر این اساس در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای نوسازی و بهسازی ماشین آلات برداشت گندم انجام شد.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت تولید نان با کیفیت گفت: در فرهنگ اصیل ما هدر رفت نان به عنوان گناه و اقدامی مذموم محسوب می‌شد که متاسفانه این موضوع مهم در حال رنگ باختن است.

ایمانیه اظهار امیدواری کرد که استان فارس به عنوان الگوی مصرف نان در کشور شناخته شود و بیان داشت: شورای مشورتی مصرف بهینه نان در استان فارس را راه اندازی کنید.

پرهیز از هدررفت مواد غذایی در ادارات، رستوارن ها، مراکز آموزشی، منازل و ... از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد و بر ارتقا فرهنگ استفاده صحیح از نان تاکید داشت.

به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، مصرف بهینه مستلزم فرهنگسازی است و پس از موفقیت در این عرصه می‌توان به اثرگذاری افزایش تولید و رشد بهره وری امید بست.

او، نقش آموزش را در مصرف بهینه و رشد بهره وری موثر دانست و گفت: مجموعه جهادکشاورزی با برخورداری از دانش فنی می‌توانند روزانه یکساعت از وقت کارکنان خود را به ارایه آموزش‌های کاربردی به کشاورزان، دامداران و مصرف کنندگان اختصاص دهند.

استاندار فارس با اشاره به این موضوع که گندم و نان در فرهنگ ما از قداست ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: دولت چند هزار میلیارد تومان یارانه به بخش‌های مختلف اختصاص می‌دهد و با مصرف بهینه می‌توان در حوزه مدیریت منابع، گام‌های مهمی برداشت.

ایمانیه پیشنهاد راه اندازی پایگاه اصلاح بذر گندم با همکاری جهاد کشاورزی استان فارس را مطرح کرد و افزود: تولید گندم در استان فارس از ۲ تا ۱۲ تن به ازای هر هکتار متغیر است.

او در بخش دیگری از سخنانش به نقش نان در ارتقا سلامت جامعه اشاره کرد و بیان داشت: سبوس دار شدن نان نقش مهمی در ارتقا سلامت جامعه و کاهش انواع سرطان‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی دارد و خوشبخانه استان فارس در این زمینه پیشتاز است.

به گفته ایمانیه، با تولید ماشین آلات کشاورزی در حوزه‌های کشت، برداشت، ذخیره و پخت نان می‌توان ضمن پاسخگویی به نیاز‌های داخلی نیم نگاهی به صادرات و ارزآوری هم داشت.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش خواستار راه اندازی تعاونی‌های تولید و اشتغال در زیرمجموعه‌های جهادکشاورزی شد و بیان داشت: با تجمیع سرمایه‌های مردمی در قالب تعاونی‌ها می‌توان پروژه‌های مشارکتی سرمایه گذاری به ویژه در عرصه صنایع تبدیلی را کلید زد و اقتصاد جامعه را تقویت ساخت.

در پایان جلسه تعدادی از نانوایان و گندم کاران نمونه استان مورد تقدیر قرار گرفته و از پوستر این روز و شعار «حمایت از تولید نانِ با کیفیت با مشارکت همگانی» توسط استاندار فارس، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • مؤلفه‌های آموزش و فرهنگسازی به عنوان عوامل موثر در مصرف بهینه نان
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریعتر دستگیر شوند