Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمارهای منتشرشده نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ میزان ۲۰ و هفت دهم درصد بود که به ۱۷ و چهار دهم درصد در سال گذشته رسید.

«طهمورث الیاسی بختیاری» امروز(سه شنبه ۲۷ فروردین) از انتشار آمار جدید نرخ بیکاری توسط مرکز آمار ایران خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: آمارهای ارائه شده کاهش بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال 96 را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود سه و سه دهم درصد در سال ۹۷ کاهش داشته است، افزود: بر اساس آمارهای منتشرشده نرخ بیکاری استان در سال 96 میزان ۲۰ و هفت دهم درصد بود که به ۱۷ و چهار دهم درصد در سال گذشته رسید.

 

وی از افزایش نسبت اشتغال استان نیز طی این مدت خبر داد و افزود: این شاخص در سال ۶۹ میزان ۳۱ و ۲ دهم درصد بود که به ۳۳ و هفت دهم درصد در سال ۹۷ رسید و رشدی نیم درصدی را شاهد بود.

 

الیاسی بختیاری با بیان اینکه شاخص های بیکاری و اشتغال در کشور طی این مدت ثابت بود، اظهار کرد: شاخص بیکاری کشور حدود ۱۲ درصد و شاخص اشتغال نیز حدود ۳۵ و شش دهم درصد در سال ۹۷ بود که نسبت به سال ۹۶ ثابت بود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری از افزایش یک و چهار دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۶ میزان ۳۹ و چهار دهم درصد بود که به ۴۰ و هشت دهم درصد در سال ۹۷ رسید.

 

الیاسی بختیاری با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته آن رشدی یک و یک دهم درصدی داشته است، تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی که بر اساس سهم اشتغال در بخش های اقتصادی است برای استان در سال ۹۶ میزان ۳۸ و سه دهم درصد بود که در سال گذشته به ۳۹ و چهار دهم درصد رسید.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش محسوس نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال گذشته آن خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۶ میزان ۲۳ و شش دهم درصد بود که با کاهشی هشت درصدی به ۱۵ و شش دهم درصد در زمستان سال گذشته رسید.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن کمک به سیل زدگان مجلس بارندگی و سیلاب نیمه شعبان نرخ بیکاری در کشور آمار بیکاری کاهش نرخ بیکاری کاهش بیکاری نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال ۱۴ هزار و ۵۲۰ پرونده متقاضی بیمه بیکاری در استان خراسان رضوی بررسی شد که بیشترین فراوانی آن مربوط به حوزه خدمات با ۶۰ درصد از کل پرونده ها بوده است.

 محمد امین بابایی افزود: با اعلام نظر اعضای کمیته های ۲ نفره موارد مشمول در خراسان رضوی برای مراحل نهایی و برقراری مقرری به شعب سازمان تامین اجتماعی معرفی شد.

وی بیان کرد: همه مشمولان قانون تامین اجتماعی که تابع قوانین کار باشند، مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری بوده و به جز موارد استثناء در ماده یک قانون کار، با رعایت شرایط لازم در قوانین و تفاهم نامه مربوطه از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای اشتغال مجدد مقرری بگیران با توجه به نیاز بنگاههای اقتصادی به نیروی کار گفت: صرف نظر از تلاش ادارات تابعه و استفاده از ظرفیت های کاریابی های استان برای تحقق وظیفه ذاتی، مکاتبات متعددی با دستگاه های صادرکننده مجوز نظیر صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی انجام شده است.

بابایی ادامه داد: آمادگی ادارات تابعه برای معرفی مقرری بگیران واجد شرایط به فرصت های شغلی موجود در بنگاههای اقتصادی اعلام شد که در نهایت هزار و ۴۶۰ نفر موفق به اشتغال مجدد و ذخیره استحقاق بیمه بیکاری خود شدند.

افزایش پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور

وی در خصوص عملکرد دبیرخانه تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور خراسان رضوی گفت: پارسال تعداد جلسات کمیته های تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان ۱۶۰ جلسه شامل ۱۴۲ جلسه کمیته بدوی و ۱۸ جلسه کمیته تجدیدنظر بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال در جلسات کمیته های بدوی استانی تعداد ۶ هزار و ۴۰۳ فقره درخواست فرم شماره یک مشاغل سخت و زیان آور متقاضیان بررسی شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که تعداد ۶ هزار و ۱۶۲ مورد بود، چهار درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پارسال در جلسات کمیته های بدوی استان ۱۳ هزار و ۶۵۰ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان هشت درصد افزایش یافت، در جلسات کمیته های بدوی استان نیز ۱۴ هزار و ۹۲۸ کارگاه بررسی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

بابایی در پایان از تمامی کارفرمایان مشمول درخواست نمود با هدف سالم سازی محیط کار و حذف آلاینده های غیر مجاز و ارتقای سلامتی نیروی کاربه افزایش بهره وری در واحدهای مشمول کمک کنند.

نرخ بیکاری خراسان رضوی در زمستان سال ۱۴۰۲ به میزان ۶ و سه دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان در این بازه زمانی ۴۴ درصد گزارش شد.

 
 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته