Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حاتم شاکرمی،معاون وزیرکار با اشاره به اینکه حق مسکن 100 هزار تومانی روز گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است گفت: اکنون برای ابلاغ به هیأت دولت رفته است. 

 وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت کار این بوده است که این مصوبه از سوی دولت ابلاغ و به حقوق فروردین ماه کارگران برسد گفت: اکنون منتظر ابلاغ مصوبه تصویب شده کمیسیون اقتصادی دولت در روز گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شاکرمی بیان کرد: امیدواریم تا هفته کارگر در هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد.در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی دولت اقای دژپسند وزیر اقتصاد و سایر حضور داشته اند.

در جلسه عصر اول بهمن ماه شورای عالی کار با «افزایش حق مسکن کارگران» موافقت کرد. در آن جلسه که به ریاست شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد، افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارکنان مشمول قانون کار به تصویب رسید.مصوبه افزایش حق مسکن شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران، در صورتی در فروردین ماه لازم الاجرا خواهد بود که از سوی دولت در همین ماه ابلاغ شود.

پیش از این، حق مسکن کارگران در سال93 از 20 هزار تومان با رشد 100 درصدی به 40هزار تومان افزایش یافت که با تاخیر حدود دو ساله در هیأت دولت تصویب شد و از زمستان 95 در فیش حقوقی مشمولان قانون کار اعمال شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن کمیسیون اقتصادی دولت حقوق اقتصاد شورای عالی کار معاون کار و رفاه اجتماعی قانون کار رشد زمستان قانون کمیسیون اقتصادی کارگران حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند. - اخبار سیاسی -

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها، اظهار داشت: یکی از اولین قوانین خوبی که مجلس یازدهم در راستای تعدیل نرخ اجاره بها و شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

علیزاده ادامه داد: در جهت اجرای قانون مجلس و در جلساتی که در کمیسیون اقتصادی برگزار شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد موظف به ایجاد ساختار و سامانه‌ای به نام «سامانه املاک و اسکان» برای شناسایی مسکن‌های خالی شدند اما به نظر می آید هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.

وی با اشاره به عدم همکاری احتمالی برخی دستگاه‌ها برای ایجاد ساختاری ثابت، خاطرنشان کرد: به هرحال این قانون مصوب مجلس و مجری آن دولت است و قاعدتا هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد که دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از آن مطالبه کند و درواقع از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی روش‌های شناسایی مسکن‌های خالی، مطرح کرد: به جای استقرار گشت‌های هزینه‌بر برای شناسایی مسکن‌ها در هر استان بهتر است بودجه و انرژی را برای تقویت سامانه الکترونیکی گذاشت و به سمت استفاده از روش‌های نوین و جدید رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی