Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در اهواز با اشاره به خسارت سیلاب به زیرساخت ها و خطوط ریلی محور جنوب در منطقه بامدژ و خاور، اظهار کرد: کار تعمیرات خطوط ریلی سیل زده حد فاصل ایستگاه بامدژ و آهودشت از چهار روز پیش آغاز شده و به احتمال ۹۰ درصد کار تعمیرات این قسمت تا پایان امشب کامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آبگرفتگی و هجوم سیلاب به مزارع نیشکر دهخدا و تاثیر منفی آن بر ایستگاه راه آهن نظامیه، گفت: مشکل دیگری که برای راه آهن جنوب پیش آمده این بود که آبی که در مزارع نیشکر دهخدا جمع شده از شمال ایستگاه نظامیه تخلیه می شود و خطوط ریلی را در آن منطقه تخریب کرده است و  احتیاج به بازسازی دارد.

مدیر کل راه آهن جنوب افزود: تعمیرات در آنجا زمان بر است با توجه به این که جریان آب در آنجا شدید است اجازه انجام عملیات را به ما نمی دهد و منتظر فروکش کردن آب و آغاز عملیات هستیم.

درویش زاده درباره رایزنی این مشکل با مدیران نیشکر دهخدا، بیان کرد: مدیر کل دفتر فنی و معاون فنی نیشکر دهخدا از وضعیت ایستگاه نظامیه بازدید کرده اند اما کار خاصی از دست آنها برنمی آید و این آب باید تخلیه شود و باید به صورت مدیریت شده تخلیه شود تا مشکلی برای پایین دست ایجاد نکند.

او درباره میزان تقریبی خسارات وارده سیلاب به خطوط ریلی و زیرساخت های محور جنوب، یادآور شد: فعلا نمی توان عدد و رقم دقیقی از میزان خسارت سیلاب به خطوط و زیرساخت های محور جنوب اعلام کرد اما برآورد تقریبی این است که سیلاب بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به راه آهن جنوب خسارت زده است.

مدیر کل راه آهن جنوب درباره اقدامات انجام شده برای جبران خسارات وارده، توضیح داد: میزان خسارات وارده به ستاد راه آهن کشور انعکاس داده شده که به وزارت راه اعلام و از طریق ملی دنبال می شود.

درویش زاده درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی راه آهن جنوب به روستاییان سیل زده منطقه بامدژ و خاور، گفت: ۵۰ واگن مسقف در ایستگاه خاور و بامدژ برای اسکان و دو واگن مخزن آب رسانی برای سیل زدگان بامدژ اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: تردد مردم و جابه‌جایی مردم و وسایل آنها، رساندن ارزاق در این مدت توسط راه آهن جنوب انجام شده با توجه به این که تا قبل قطع شدن مسیر دسترسی ریلی نظامیه جابه‌جایی مردم توسط خطوط ریلی انجام می شد خدمات راه آهن جنوب به سیل زدگان بوده است.

مدیر کل راه آهن جنوب در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تمام اماکن راه آهن در ایستگاه نظامیه در اختیار سیل زدگان است و تا زمانی که مردم به آرامش برسند در کنار آنها خواهیم ماند.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه آهن سیلاب خسارت خوزستان سیل زدگان وزارت راه برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد

محمد رئیسی گفت: تخریب ۶ دستگاه ترانسفورماتور و ایجاد سیم پارگی‌های مختلف در سطح شبکه از جمله دیگر خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان تاکنون است.

وی ادامه داد: به دنبال این شرایط جوی برق برخی از مناطق دچار خاموشی شده است که ۲۸۲ تیم عملیاتی این شرکت به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری منطقه در حال رفع خسارت و پایداری مجدد شبکه برق مناطق آسیب دیده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند